/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Uønsket autokorrektur på Facebook
Fra : Lincoln1242
Vist : 308 gange
50 point
Dato : 19-06-13 21:12

Når jeg skriver private beskeder på facebook (på engelsk), så korrigerer computeren, facebook eller noget helt tredje pludselig nogle af ordene så de står med stort begyndelsesbogstav.

Der er ingen logik i hvilke ord, den korrigerer, eller hvor de står i en sætning. Det er ikke autokorrektur som f eks. 'Stort begyndelsesbogstav efter punktum', men midt inde i en sætning. Ordene, der bliver uønsket rettet er som oftest (de samme) navneord, men sommetider sker det også med andre ord, hvor de to første bogstaver rettes til stort!

Jeg har søgt på Google, men synes ikke at kunne finde nogen, der har oplevet det samme...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-06-13 23:03

Tror du skal komme med lidt flere informationer. Hvilken Browser bruger du? Hvilket OS (Windows, iOS, Linux)? Har du installeret en eller anden extension? Er du sikker på at det kun er på facebook?

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 20-06-13 16:38

Jeg bruger primært IE10, men også Google Chrome. Sidstnævnte retter IKKE til stort begyndelsesbogstav, men laver stadig røde streger under de engelske ord.

Jeg kører Windows 8 (64k).

Jeg ved ikke hvad extension er?

Og jeg bemærker først nu at den også retter til stort i andre fora, jeg skriver i! Men jeg skriver også kun på dansk i de fora.

Annuller spørgsmålet
Fra : Lincoln1242

Dato : 20-06-13 16:57

Efter ivrig googling fandt jeg omsider svaret her:

http://www.sevenforums.com/tutorials/264311-internet-explorer-10-ie10-spelling-correction-enable-disable.html

(Via en tysk hjemmeside - der var MANGE hits på tysk, så det må være et udbredt problem?).

Jeg skulle ud i computerindstillingerne og slå det fra. Det må være noget computeren selv har gjort ifm. opdatering, for jeg har aldrig selv rettet de indstillinger...!