/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
AVG-antivirus.
Fra : Mosebaek
Vist : 728 gange
200 point
Dato : 05-04-13 17:30

Win XP SP3 32bit.

Min komputer har længe haft det med at "køre" et eller andet.Både når web-sider er indlæst,også hvis jeg arbejder i f.eks. Stifinder.Kan ikke finde noget mønster i dette.

Pludseligt kører harddisken bare,i måske 5-7 min.,reagerer slet ikke mens det står på.

Jeg kan så se,i AVG`s brugerflade,at den henholdsvis starter og opdaterer noget der hedder:

NT AUTHORITY\SYSTEM. (Ses af dato/tidspunkt). Er det skadeligt?? Er det noget der kan stoppes??

Eller måske endda en nødvendig onde. Ret irriterende.

Vh. M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-13 18:01
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-13 18:03
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-13 18:20

Afinstaller AVG og brug Avast!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-04-13 18:54

Afinstaller AVG og brug Avast!

Tydeligere kan det ikke siges...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-04-13 19:42

Nu er jeg ellers rimelig godt tilfreds,med AVG.Kan se den finder en hel del snavs.Og ved mange bruger den,med tilfredshed.Så jeg ville egentlig bare høre,om nogen har kendskab,til fænomenet.
Googling har jeg selv foretaget.
Citat
Afinstaller AVG og brug Avast!

Ja,og der så opstår et eller andet,vil det lyde:
Citat
afinstaller Avast og brug AVG!

Et lignende råd,hvis der springer en pære i Opel`en:Smid lortet ad hel..... til.......og køb en Ford.

Minimum af sarkasme anvendt.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-13 20:06

Hov hov - Opel'er må ikke smides væk - de skal direkte til kommunekemi.

Jeg bruger også Avast (som dog er blevet lidt hidsig på det sidste)

Var det for resten ikke din AVG som ikke kunne lide mit billede i peecee dk
Avast brokkede sig nu også.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 06-04-13 07:52

Bruger selv AVG og har ingen problemer, min pc er heller ikke langsom eller står og scanner på livet løs, men der kan slåés en masse fra i selve programmet, så den ikke står og scanner sikre filer eller filer man åbner dagligt og har åbnet som sikre.
Citat
Er det skadeligt?? Er det noget der kan stoppes??

Hvis du kan finde filen/ mappen, kan du føje den til undtagelser
http://www.gratisimage.dk/image-E913_515FB59C.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-7591_515FB5FF.jpg
Derimod tror jeg at du har problemer med delte mapper eller dit netværk, prøv at se i din Firewall/ fil og printer deling - om du har sat den rigtig.
Enkelte gange kan der gå ged i min (firewall), når pc starter op, men ellers ikke
http://www.gratisimage.dk/image-5567_515FB743.jpg
Jeg har også prøvet Avast, og den kommer med sikkerhed ALDRIG ind på min pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-13 07:55

NB: hvis du har AVG´s firewall, så prøv at slå Windows fra, de 2 er ikke de bedste venner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-13 08:07

Ellers prøv at gå til Computeradministration/ tjenester, det kan være der er noget der som ikke er aktiveret eller ikke burde være det, men pas på det kan godt gå rimeligt galt hvis du slår noget fra som burde køre.
(eller start jobliste og se under tjenester = højrelkik på proceslinien - start jobliste)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-13 09:06

AVG sløver en ældre pc, har en xp pro sp3, den kan ikke li' AVG, så der er Avast på,
men det ender desværre nok os så'n for Avast, den bliver tilrettet mere og mere til w8 og w7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-13 09:09

Mon ikke det du oplever i 'virkelighden' er XP's diskswap? Altså kommunikation mellem oparativsystemet og swapfilen (sidefilen), når der under programkørsel kræves paging som led i hukommelses administrationen? Dette giver megen disktrafik da data skal skiftes mellem den fysiske hukommelse (RAM) og den virtuelle hukommelse (harddisk).

Hvis din swapfil (sidefil) er for lille eller den er defragmenteret, så kræver dette meget arbejde af operativsystemet. Du kan ikke defragmentere den 'normalt' som andre filer, da det er en beskyttet systemfil, men du kan nedlægge/ændre/flytte den, hvorved den 'samles' igen. Det kan betale sig at defragmentere på 'normal' vis før du ændre noget ved indstillingerne for swapfilen (sidefilen).

Du kan ændre på swapfilen (sidefilen) således:

Højeklik på 'Denne computer' -> vælg Egrenskaber -> fanen; Avanceret -> Under afsnittet Ydevne tryk knappen [Indstillinger] -> fanen; Avanceret -> Under afsnittet Virtuel hukommelse tryk knappen [Skift] ->

Du får nu forskellige muligheder for at vælge hvilket drev filen skal ligge på,. Vælge en fast størrelse af sidefilen eller lade Windows styre tildelingen på det valgte drev (anbefales, hvis du ikke er helt sikker på hvad du skal gøre). Når du har foretaget valget trykker du knappen [Definér] ..og [Ok] hvorefter du blever bedt om at genstarte.

Nu skulle det have klaret (afhjulpet) en væsentlig del af problemet.

Mht. til firewall/anti virus/anti spyware, så kan jeg anbefale den gratis pakke fra Checkpoint software (Zonealarm + antivirus). Sidsnævnte er en neddroslet gratis version af Kaspersky's antivirus.

Pakken hentes hér: http://www.zonealarm.com/security/en-us/anti-virus-spyware-free-download.htm

Det er så viseligt indrettet at du ikke behøver at fjerne AVG før du HAR installeret programpakken fra Checkpoint, da den selv finder ud af der kører et andet antivirus system. Så bliver du nemlig ikke kompromenteret af angreb medens du er i omstillingsprocessen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-04-13 09:38

i stedet for alt det bøvl så brug microsoft den synes jeg er god

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-13 09:43

Microsoft's for dumpe karakter ved flere test, så den vil jeg ikke anbefale!

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-04-13 10:54

Tak for svaret mig-selv.Og til alle,fordi i gad kigge på mit spørgsmål.Nogle med større entusiasme,end andre.
Citat
Bruger selv AVG og har ingen problemer, min pc er heller ikke langsom eller står og scanner på livet løs,

Ta`den Klaudi.
mig-selv`s og molokyle`s konstruktive vejledninger,vil jeg nu printe ud,så jeg kan udforske sagen nærmere.Men det synes jeg ikke i skal vente på.Derfor slutter jeg nu.

Som den retfærdige type jeg er accepterer jeg den første,af to gode forslag.

Men Molo,skal ikke snydes.Der er også en "præmie",til dig.

God weekend. Vh. M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-13 11:39

Citat
Ta`den Klaudi.

Hvorfor det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-13 15:13

Mosebaek -> Glem det med påængårnø..:

http://www.cando.dk/App_Themes/Normal/images/master/logo.gif
Citat
Hvad får jeg ud af at være medlem hos kandu.dk?

Som medlem af kandu.dk, har du mulighed for at bevæge dig rundt i hele systemet, du kan læse tips, skrive/læse spørgsmål, skrive kommentarer til spørgsmål. Du får også mulighed for at optjene ledige point. Det eneste du ikke har adgang til, er at skrive tips og skrive svar til spørgsmål.

Kilde: http://www.kandu.dk/faq.aspx#1

</MOLOKYLE>