/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke komme på internet
Fra : janeole
Vist : 575 gange
300 point
Dato : 21-03-13 08:53

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Jeg kan kun komme på internettet, hvis jeg højreklikker på ikonet og markerer, at jeg vil logge på uden tilføjelsesprogrammer. Hvordan kommer jeg rigtig på? Når det er uden tilføjelsesprogrammer kan jeg ikke komme på netbank m.m. Så skriver den, at jeg ikke har java, men det har jeg jo.
Har prøvet at lave systemgenoprettelse tilbage i tiden, men det hjalp ikke. Er der mon nogen, der kan guide mig igennem, så jeg får løst mit problem. På forhånd tak.
Mvh. Jane

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 21-03-13 08:57

Lige en tilføjelse.
Når jeg trykker alm. på internet ikonet, kommer billet frem i et par sekunder, men der etableres ikke forbindelse
Mvh. Jane

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-03-13 09:07

System og Browser?

Du kunne starte med at nulstille din browser

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-03-13 09:10

det er nok din ,.. java,.. der er forældet,

prøv at afinstallere alt gammel java, (kontrolpanel / fjern programmer)
http://java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml

og installere den sidste nye udgave,.. ( version 7 update 17),.. det pjeler at hjælpe,
http://java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 21-03-13 09:39

Hej.
Jeg har Jave 7 opdate 17, men havde ikke slettet gamle versionner. Har prøvet at slette alle Java også 7 og geninstalleret 7 update 17, men kan stadig ikke komme på med tilføjelsesprogrammmer. min brower er også nulstillet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-13 09:45

Når du starter alm. så gå til Funktioner(tandhjul) oppe til højre,
vælg Administrer tilføjelsesprogrammer,
deaktiver alle, undtaget de 2 java.

Virker det?

Ellers prøv at kigge i HOST filen
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC

åbn den med notepad

Den skulle se cirka så ud
127.0.0.1 localhost
#   Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
#   Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
#   Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
#   angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
#   kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
#   IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
#   Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
#   følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
#   Eksempel:
#
#   102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver
#   38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvært
127.0.0.1 localhost

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-03-13 09:50

så kunne du prøve at slette tilføjelsesprogrammerne et efter et,
og se hvilket der er skyld i problemet, !

evt, prøve en anden browser, fx Safari, Opera mm.

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 21-03-13 10:30

Klaudi.
Jeg har prøvet og deaktivere alle undtaget jave, det hjlæper ikke.
Jeg har også prøvet at kigge i eksemplet i Hostfilen og åbne note, der kommer den tekst frem, som du skriver.
Hvordan får jeg så den rigtige HOSTFIL frem. Undskyld alle mine dumme spørgsmål!
Mvh Jane

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 21-03-13 10:41

Hvis HOSTS den ligner den som er vist, burde den ikke fejle noget.

Det er vel ikke IE 64bit versionen du bruger? Den kan drille!

Tjek i Funktioner > Om Internet Explore

Nulstil her
Funktioner > Internetindstillinger, fanen Avanceret, næsten nederst på siden er Nulstil

Prøv det (igen)

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 21-03-13 10:54

Hej Klaudi.

1000 tak for sidste svar, det var lige det, der hjalp mig.
Hvordan giver jeg dig point?
Mvh. Jane

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-13 10:57

Klikker på Accepter i det svar du kunne bruge...

Godkendelse af svar
Fra : janeole

Dato : 21-03-13 11:00

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-13 11:05

velbekomme