/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Microsoft Works
Fra : js2706
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 19-03-13 00:04

Dengang jeg var nybegynder, brugte jeg Works, som fulgte med computeren i købet. Bl.a. registrerede jeg min pladesamling i regnearksystemet - nemt og smart. Nu skrives der pludselig, at der ikke er mere hukommelse, når jeg vil printe noget ud! Hvad er der mon galt - kan sådan et program virkelig komme til at lide af pladsmangel? Det er udelukkende tekst, som vel ikke skulle fylde alverden. Jeg frygter at skulle begynde helt forfra - måske så med Excel. Et kæmpe arbejde, da det drejer sig om mange tusind titler. Eller kan man konvertere fra Works til Word????

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-03-13 00:47

Jow jow, det kan du da sagtens...

http://office.microsoft.com/da-dk/word-help/konvertere-works-dokumenter-til-word-format-HP010084869.aspx

Men mon ikke det er hukommelsen på PC'en der er ved at blive overfyldt...

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 19-03-13 00:54

Pc'en er kuns et par måneder gammel, så det kan ikke være der, problemet ligger.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-03-13 00:56

Din maskine trænger jo sikkert til en tur for lopper iflg. dit eget spørgsmål http://www.kandu.dk/Spg166063.aspx

http://www.piriform.com/ccleaner/update?v=3.28.1913&l=1030 er et udmærket
GRATIS program til at rense ud i overflødige filer med...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-03-13 00:57

Muligvis ikke, men nu kan du da i det mindste konvertere din fil til Word

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-03-13 10:44

Det kan være din print spooler indstilling der står til, først at printe når hele dokumentet er klar. Åben din printerindstillinger, og find et sted, hvor der står noget med , start print straks, eller start print når første side er klar. Jeg tror det er fordi printjobbet, sipelthen bliver for stor til den tilrådeværende RAM hukommelse.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 19-03-13 13:39

Det må være selve filen, der er noget galt med. Jeg kopierede den over på en usb og forsøgte på en anden computer med en anden printer. Men resultatet er det samme!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-03-13 15:01

Måske dette program kan hjælpe: Recovery for Works Spreadsheet 1.5 Build 17734: Free Download: http://www.softpedia.com/progDownload/Recovery-for-Works-Spreadsheet-Download-128276.html

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 19-03-13 15:02

Jeg kørte CCleaner, og den fjernede en masse - men dette problem forsvandt ikke. En foreløbig løsning er nu, at jeg har lavet en kopi på et usb-stik. For på skærmen er der ingen problemer. At konvertere filen til Word Excel har jeg foreløbig ikke fundet ud af. Jeg har Windows 7 og Office 2010, og umiddelbart synes jeg ikke, at vejledningen passer til det. Men jeg er heller ikke for klog på de dele. Jeg forstår det simpelthen ikke! Sorry!

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 20-03-13 09:42

Fra Works til Excel:
Kopier alt over i Notesblok,
der fjerner gammel formattering,
kopier derfra til Excel,
hvor du kan rette til.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 20-03-13 10:35

Ja, men hvordan kopierer jeg til notesblok? Jeg kan ikke umiddelbart finde denne kopieringsmulighed, og hvor finder jeg notesblokken?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-03-13 10:40

Citat
Men jeg er heller ikke for klog på de dele. Jeg forstår det simpelthen ikke! Sorry!

Måske du skulle forhøre dig hos én i din omgangskreds der har lidt mere forstand på det end dig - eller alternativt en butik...

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 20-03-13 11:01

Tja - hvis bare jeg kendte nogen, var det jo ikke et problem!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-13 11:23

Citat
Ja, men hvordan kopierer jeg til notesblok? Jeg kan ikke umiddelbart finde denne kopieringsmulighed, og hvor finder jeg notesblokken?

Marker al tekst med musen og vælg kopiér
Notepad ligger i System32 = Start-komputer-Lokal disk-Windows-System32

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-13 11:26

Du kan også bruge Wordpad, det ligger også i start-menúen under tilbehør

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 23-03-13 19:58

Hvilken Windows henviser dette til? Jeg har 7 og kan ikke finde ind til noget, der ligner. System 32, Wordpad osv. ??????????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-03-13 20:49

I søgefeltet skriver du bare wordpad.

Annuller spørgsmålet
Fra : js2706

Dato : 29-05-13 11:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål