/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp mig!
Fra : milla309
Vist : 502 gange
20 point
Dato : 16-03-13 20:01

Jeg har brug for en bærbar computer.
Jeg ved ikke rigtigt noget om computere, mn nu står jeg og mangler en.
Jeg skal bruge den da jeg skal state på stx efter sommerferien.
Jeg stiller ikke så mange krav da jeg som sagt ikke ved så meget om computere.
Den skal koste højst 5000 kr. (eller ca.)
Jeg skal kunne tage den med mig nemt og hurtigt. (skærm højst 15,6")
Jeg skal kunne bruge den til skoleopgaver og have en del plads til det.
Jeg skal kunne have en del billeder på den.
Den skal være hurtig.
Den skal gerne kunne holde strøm et par timer.
Jeg skal kunne spille sims på den.

Håber i vil hjælpe mig :)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-03-13 20:27

lenovo thinkpad edge 13,3" er en supergod maskine og en god størrelse til at have i tasken.
vær opmærksom på, at den ikke har indbygget drev.
det kan købes separat til usb

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-03-13 20:47

Så at sige alle computere til 5000,- kan mere end det du beder om. Skærmstørrelsen er individuel, personligt ville jeg ikke gå efter mindre end 15 tommer, hvis den skal bruge til at arbejde på, f.eks. på stx. En hurtig tur i computercity giver dette resultat:

http://www.computercity.dk/product/11219460/acer-v3-571g-53218?ref=section&sec=397023339702653970294

Elgiganten har denne:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/LEG5802189K6G/lenovo-ideapad-g580-15-6-barbar-computer

Den første (Acer) har bedre grafik, men hvis du kun skal spille SIMS begtyder det ikke så meget. Jeg kan bedre lide Lenovo (den anden), de har et godt ry for at være solide.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-13 20:48

Vær opmærksom på at de gamle sims skal køre i kompatibel tilstand i Vista, win 7 og win 8
En af mine børnebørn k

Kommentar
Fra : milla309

Dato : 16-03-13 21:32

Det skal lige siges at det er Sims 3

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 10 point
Dato : 16-03-13 23:11

Skulle du mod forventning få problemer med Sims 3 på din nye computer, så stiller du bare et nyt spørgsmål, jeg tror at du uden problemer kan installere og spille Sims 3 når du husker at højre klikke og klikke på Kør som administator når du installerer spillet på din nye bærbare.
De øvrige krav opfyldes af næsten alle nye computere.
Har du hotmail? Ellers må du se at få en hotmail konto gratis, der kan du gemme dine skole opgaver (Det hedder Skydrive og du har 7 gratis gemmeplads) og arbejde på dem fra alle computere med internet forbindelse, ikke kun din egen computer.
Har du Iphone eller Ipad så kan du overveje en Mac computer? Det er også en mulighed og mange er glade for skiftet fra Windows til Mac
Ud over Skydrive fra Microsoft som gemmeplads så er Dropbox på computeren også en smart gratis mulighed, der er så kun 5 GB gratis gemmeplads, det smarte er at hvis du så også har Dropbox app på din Android og vistnok også Iphone så sendes billeder taget med telefonens kamera automatisk til Dropbox så du har dem på computeren helt uden at gøre noget selv.
Så vidt jeg ved har Windows 8 telefoner samme mulighed med Skydrive men jeg har ikke fået købt en Windows 8 telefon endnu og nøjes med Android

Vælg den bærbare computer som ser smartest ud og som har en størrelse som du kan bruge, de kan alle opfylde dit behov Lenovo som er anbefalet er kendt som en arbejds computer som du ikke går fejl af, Acer, Asus, HP, Medion og mange flere er andre kendt mærker men du kan være uheldig at købe en "mandags computer" uanset hvilken mærke du vælger

Kommentar
Fra : milla309

Dato : 16-03-13 23:29

Mange tak for de gode svar :) ud fra det jeg har læst nu tror jeg at jeg vil købe mig en lenovo
Skal bare lige finde ud af hvilken :D

Godkendelse af svar
Fra : milla309

Dato : 16-03-13 23:30

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-13 23:51

Nå hele det lange indlæg kunne kun udløse 1 stjerne måske du hellere skulle have accepteret det første forslag med Lenovo

Kommentar
Fra : milla309

Dato : 17-03-13 07:23

Det var egentlig også en fejl. Jeg er helt ny, og troede man kunne acceptere flere svar. Og alt dette er skrevet over min HTC, som har nogle problemmer med skærmen for tiden (sker i perioder). Du skulle rigtigt have haft 4 stjerner :)