/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvorfor får jeg altid to enslydende emai
Fra : Vagn100
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 03-03-13 19:58

Kan nogen fortælle mig, hvorfor jeg altid får to enslydende email's fra TDC,Dong og andre institutioner
Dette er spørgsmål 1 nr. 2: På et eller anden tidspunkt begyndte min computer at skrive email meddelserne på et ulæsligt sprog. Jeg har fundet ud af, at den ikke kender æ,ø og å.
Kan det afhjælpes
venlig hilsen
Vagn fenger

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-03-13 22:17

Hvis nu du fortalte hvilket styresystem og hvilket emailprogram du bruger ville det være nemmere at svare.

rigtigt fint hvis du også oplyste lidt om email udbyder og hvordan du tager mail hjem.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-03-13 03:11

Ups,.. følger lige med her,
har samme (problem 1),.. i win-7,... indtil videre kun i hot / livemail.dk !

og problem 2,.. kun i Jubii mail. (men ikke i hotmail)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-03-13 09:37

Har samme problem, win 7, Live mail og jeg har Surftown som utbyder.Dvs.at jeg får 2stk. mail af nesten alle mail jeg får.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-13 12:21

At en sådan "fejl" opstår, skyldes som regel at man har videresendelse på flere mailadresser hos forskellige udbydere

Derfor er det egentlig ikke en fejl men blot at mailboksen hos nuværende udbyder modtager den samme mail flere steder fra.....

Der kan selvfølgelig være andre muligheder, men dette er den "oplagte".....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-03-13 12:36

Jeg har videresending på min mail.Så det forklarer det.Men det er irriterende.
alimak

Kommentar
Fra : Vagn100

Dato : 04-03-13 14:44

Kære refi
Undskyld jeg ikke oplyste, at jeg brugerr XP home. Har altid brugt Outlook ekspress, men p.g.a af ovenståenede er jeg gået over til Live mail om det kunne hjælpe, men det e det samme.
Jeg takker for din forklaring, det kan jeg godt leve med, men det med manglende æ, ø og å er straks mere irreterende.
vh
Vagn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-13 15:22

Manglende æøå lyder som om du har forkerte installationer.....

Styresystem/keyboard mm. er åbenbart IKKE dansk (eller dansk installeret)....

Det er normalt problemer der tilhører tidligere DOS-systemer (hvor landekoder skulle angives)...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-13 15:27

PS...

Spil-installationer med DOS emulatorer kan også lave ballade hvis det griber ind i styresystem...

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-03-13 08:45

Ang. ulæseligt sprog: Prøv at ændre skrifttype. De kan være skrevet i en type, du ikke har (længere)