/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HDMI fra pc til tv Hvor er lyden
Fra : Jan4100
Vist : 517 gange
200 point
Dato : 21-02-13 21:23

Jeg har sat et hdmi kabel fra min pc til mit tv et Panasonic TX-P42G20E
Jeg kan godt få filmen frem men uden lyd ? så er der ikke lyd i hdmi ? jeg har sat lydstik fra tv til forstærker men intet hjælper og sidst hvordan er det den nemeste måde at skifte mellem 1 og 2 på monitoren på min pc som køre med win 7

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-02-13 21:37

Du skal sikre dig at både stikket i compen og i tv et understøtter Audio Return. Ledningen skal være version 1. 4 for at understøtte Audio Return.

Kommentar
Fra : deimos77

Dato : 21-02-13 22:30

Du skal aktiver lyd fra pc via hdmi et sted inde i kontrolpanel, kan ikk huske helt hvordan jeg gjorde med havde samme problem som dig og det virkede for mig.

Accepteret svar
Fra : deimos77

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-13 22:40

Kontrolpanel - hardware og lyd og administrer lydenheder tror jeg den var jeg fik gang i det ;)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-02-13 00:32

Digital tilslutning til computerskærm er det samme som hdmi. Blot stikket er forskelligt, og så er der normalt ikke lyd med fra computer til skærm.
Enkelte nyere computer har så også et supplernde normalt hdmi stik, men stadig uden lyd.

Derfor skal du bruge et eksta kabel til computerens lydudgang ( normalt et mini-jack) og slutte direkte til din forstærker udenom tv-et.

Jeg vil ikke afvise at der skulle findes computere som kan give lyd ud via hdmi, og at det kan indstilles et sted. Men det er ikke det normale.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-02-13 07:03

Pc fabrikat, type?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 22-02-13 08:50

Operativsystem Windows 7 Professional 64 Bit
Internet 30/5
Motherboard MSI 990FXA-GD80, Socket-AM3+ Military Class 2
CPU AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
Corsair H100 Hydro Series CPU Køler
RAM Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 GFX Gigabyte HD6970 2GB PCI-E OC
Lydkort on board THX
Monitor Samsung SyncMaster SA350 23 tommer 2 ml
Harddiske SATA 3 Gb/s, 32MB,500GB, 7200RPM, HDD + 4GB SSD SL
Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB
SATA, DVD±R: 22x DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, DVD-RAM: 12x, Bulk, BLACK

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 22-02-13 09:36

Tak for svaret deimos77.
nu går lyden ned i soround anlægget