/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Antivirus.
Fra : Mosebaek
Vist : 497 gange
200 point
Dato : 15-02-13 12:00

Daw igen!

(XP 32 bit).

Bliver antivirus program "forvirret",hvis man har to browser installeret?

Jeg har Internet Explorer som standard browser.+ Mozilla Firefox,som er noget hurtigere til læsning af "store" sider.
Har AVG free,antivirus.Forleden var det som om AVG "kørte i ring".Det kørte og kørte,som om det scannede uafbrudt.

Jeg afinstallerede Firefox og AVG. Geninstallerede AVG.Så det kører faktisk fint nu.Men vil gerne ha`Firefox igen,som en ekstra browser.

Vh. M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-02-13 12:11

Bruger AVAST, det er ingen problemer i...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-13 12:12

Du kan have lige så mange browsere som du vil og have dem åbne på een gang.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-13 12:25

Tak for svar.
Jeg skal lige til staden,men vender snarest tilbage.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-13 12:38

Citat
Bliver antivirus program "forvirret",hvis man har to browser installeret?
du har fået svar så det er kun for at understrege: Du kan have lige så mange browsere som du vil og have dem åbne på een gang men ikke 2 eller flere antivirus programmer - det forvirrer programmerne og du risikere at de slet ikke virker, ved godt at det ikke er det du spurgte om

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 210 point
Dato : 15-02-13 12:44

Citat
Det kørte og kørte,som om det scannede uafbrudt.

Du kan sætte AVG til ikke at scanne din browser, men tror du ikke den bare forøger at opdatere sig selv eller scanner de sider du besøger, og når det som du skriver er store sider, kan der være meget at scanne, du kan også slå diverse scannere fra, så går det hurtigere (linkscanner og online shield)
hvis det findes i gratis udgaven.
Jeg har aldrig haft problemer med at avg bruger kræfter på nettet, men derimod når den gerne vil opdatere, som jeg har slået fra, samt det får ikke lov til at sende rapporter til avg, det kommer ikke dem ved, hvad jeg laver på nettet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-02-13 12:46

Er du forresten sikker på det er avg der bruger kræfter, se i Joblisten = ctrl+alt+del

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-13 13:12

Jeg bruger sjældent Internet Explorer men bruger google chrome i stedet for.

Internet Explorer
Google chrome
FireFox
..........................Og så den gratis Avast

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-13 14:59

Mange tak for gode og oplysende svar.
Nu er jeg igen i det pokkers dilemma,hvem jeg skal acceptere.(Da alle er gode).
Nå,jeg udskyr lige problemet lidt.

Og o.v.n.:Supplerende svar,modtages også med tak.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-13 16:24

Jeg kan ikke bruge point til noget som helst, så spring mig over.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-02-13 11:26

Tak for svaret mig-selv.En god forklaring.Nu vil jeg lige "analysere" AVG lidt mere.
Har taget Firefox,i brug igen.....det kører fint.

Citat
Jeg kan ikke bruge point til noget som helst, så spring mig over.

Jamen,så får du din vilje,denne gang,Eyvind.

Vh. M.