/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Word driller
Fra : sfl17
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 30-01-13 12:16

Jeg er i besiddelse af et drilsk Word-dokument baseret på en skabelon, jeg ikke selv har lavet. problemet er nu, at jeg vil slette en blank side i enden af dokumentet, og det vil Word ikke tillade.

Man bliver ikke klogere af at skifte til kladdevisning, som Hjælp-funktionen anbefaler. Er nogen løbet ind i det problem før?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-13 12:23

Prøv at se under egenskaber, det kunne jo være at det var skrivebeskyttet, og så er der ikke så meget at gøre ved det.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 30-01-13 12:57

Tænker du

Filer
Egenskaber
Layout ?

Der står ikke noget om skrivebeskyttelse eller ej der. Måske kigger jeg et forkert sted?

Man kan rykke rundt på nogle dele af layoutet, andet lader ti lat være låst

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-01-13 13:56

- prøv at sætte cursor på den sidste side og tryk "Backspace". Jeg tror at der er nogle "tomme" linier der låser den..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-01-13 13:59

du skal rette det i selve skabelonen
luk dokumentet og vælg åbn skabelon og ret der.
de har endelsen *dot eller *.dotx

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 30-01-13 14:40

God idé, DK. Men hvordan gør jeg det?

Stifinder og højreklik, men hvilket program skal åbne filen, Wordpad? (Funktionen jeg ser i hedder Åben med)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-01-13 14:44

åbn word, luk evt åbent dokument, >>filer åben >> skriv evt navn på skabelon

ellers i stifiner vælger du microsoft word - åbn med, bare vær sikker på det er dot/dotx du har fat i

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-13 14:45

Citat
Tænker du

Filer
Egenskaber
Layout ?

Nej, højreklik på dokumentet - egenskaber - sikkerhed
http://www.gratisimage.dk/image-3A96_510923BF.jpg

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 30-01-13 14:49

Det hele ser ud som på dit billede , mig-selv. Sådan har det set ud fra start.

Der står alle tre brugere har tilladelse til at ændre.

Det har hele tiden været en .docx-version

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-13 14:52

Citat
jeg vil slette en blank side i enden af dokumentet, og det vil Word ikke tillade.

Du kunne udskrive det som en Pdf fil og slette siden
http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/
og så over til Words igen.
Hvis du installere programmet, så lægger den som en pirinter service, altså vælg at udskriv dit dokument, og vælg så at udskrive som pdf

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-13 16:40

Jeg holder mere på Stouenbergs forklaring.

stil dig lige efter sidste ord og tryk delete indtil 2. side forsvinder

Ofte vil et enkelt retur, vise side 2- og det er den du skal slette

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-13 17:08

En skabelon hedder .dot eller .dotm

Den der almindeligvis åbnes i word hedder >> normal.dot << eller >> normald.otm <<

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 30-01-13 17:25

Tak for svaret mig-selv. Fungerede fint, så længe man betalte for programmet :)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-13 17:29

Øh betalte, det er da gratis, men måske ikke fuktionen træk sider ud.