/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Udpakke WIM-filer til ekstern harddisk?
Fra : Lincoln1242
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 16-01-13 13:01

Jeg har haft store problemer med min PC, der ikke ville starte op. Det er dog lykkedes mig at lave en sikkerhedskopi, som jeg har lagt på min eksterne harddisk. Herefter forsøgte jeg så at gendanne/genoprette systemet, men det ser ud til at PCen også lider under mekaniske defekter ud fra de fejlmeddelelser jeg får. Så hvad PCen angår, så er den vist død, og jeg skønner det ikke besværet/prisen værd at forsøge at få liv i den.

Men kan jeg udpakke sikkerhedskopien på min eksterne harddisk (via en anden PC), så jeg kan se de faktiske filer (fotos, dokumenter, mails mv.)? Sikkerhedskopien er oprettet som en masse WIM-filer samt et program (RecoveryMgr), og er vel tiltænkt at man kører dette program på en PC, hvorefter filerne og indstillinger mv. udpakkes. Men pt. har jeg ingen PC, og vil blot gerne kunne se om mine filer er intakte!

Er der nogen nemme løsninger?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-01-13 13:50

Hvis du har programmet det lavede din backup, så burde du kunne åbne filerne på en anden maskine
men kender ikke til dit program
http://h20331.www2.hp.com/Hpsub/cache/312352-0-0-225-121.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-01-13 13:57

Glemte lige, at du helt sikkert ikke skal regne med at kunne bruge hele din recovery på en anden pc, der kommer helt sikkert til at mangle drivere og en masse andet som gør at den ikke kan bruges, men som skrevet, burde du kunne se hvad du har gemt

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 16-01-13 13:59

Det program, der blev brugt til at lave sikkerhedskopien, ligger jo på den PC, der ikke fungerer, så det har jeg ikke længere adgang til.

Det var HP's eget program til gendannelse/genopretning, fejlsøgning og sikkerhedskopiering, jeg brugte.

Jeg ved ikke om jeg så kun vil kunne udpakke/åbne filerne, hvis jeg gør det via en HP PC?

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 16-01-13 14:15

Men f.eks. fotos og dokumenter; vil de ikke være 'brugbare', hvis det lykkes mig at udpakke filerne?

Jeg har fundet en hjemmeside http://7-zip.org/ - den vil jeg prøve, når jeg får mulighed for at låne en PC! (skriver pt. fra min arbejds-pc, som ikke tillader installation af programmer )

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-01-13 14:22
Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-13 15:44

NB, du kan sætte disken i en stationær og se om du kan redde noget den vej,
bare tilslut disken med kablerne fra dit cd/dvd drev

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-13 19:52

7-zip burde kunne åbne wim filen og så kan du vælge de filer du vil udpakke!

Der er også denne her
GImageX
You can use imagex or dism to mount the wim to a local folder.
Then you just use your prefered explorer to browse all folders and files.
Can simply copy individual files from the mounted wim.
Mouting the wim doesn't mean it's beeing extracted.
http://www.autoitscript.com/site/autoit-tools/gimagex/

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 04-02-13 14:28

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-13 14:45

selv tak!