/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejl i opstart af bærbar pc
Fra : klanger
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 09-01-13 09:16

Hej

Har fået en bærbar pc af mærket emachines E528

Den tænder fint ved tryk på on/off knappen, men INTET kommer frem på skærmen.

Har prøvet at starte den i "fejlsikret tilstand" og "rodet" der, da den kan starte op i F8, men intet hjælper.

Nogen der har en idé til, at få den til at køre normalt?

Den kører med Win 7 som er installeret, dvs sige at jeg ingen CD har, for så kunne denne vel have løst problemet?

Kan en sådan pre instalitation (hedder det OEM) geninstalleres? Der sidder jo en mærkat på bagsiden med serial nummer... Har faktisk aldrig vidst om det kan lade sig gøre...

Nu venter jeg på et svar, og på forhånd tak!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-01-13 10:19

Det kan være harddisken er brændt af..... Hvilke muligheder har du ved opstart/bios... Nogle steder hvor du kan preinstalleret windows igen..

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 09-01-13 11:01

Hvis harddsiken er brændt af kan der vel ikke åbnes i "fejlsikret tilsstand"...?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-01-13 11:58

Så hvis jeg skal forstå din formulering rigtigt kan du godt starte windows op i fejlsikret tilstand.

Hvordan forstået dette?
Citat
Har prøvet at starte den i "fejlsikret tilstand" og "rodet" der, da den kan starte op i F8, men intet hjælper.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 09-01-13 12:22

Ja jeg har den nu åbnet i "fejlsikret tilstand" og prøver mig nu frem der... Men en god idé modtages jo gerne til at pc'en kommer til at starte rigtigt op..

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-01-13 15:17

Har computeren opført sig sådanne siden du fik den... Måske kunne det hjælpe hvis du gendanne computeren fra et tidligere tidspunkt i kontrolpanelet.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 09-01-13 15:36

Computeren er jo ikke min, men en jeg skulle prøve om jeg kunne starte op fra den tilstand den havde ... men nu havde jeg brug for hjælp da jeg syntes jeg snart har prøvet alt...!

Der var desværre ikke nogen Gendannelses tidspunkt i Systemet...!

Men jeg må jo forsøge videre, og det er mærkeligt den starter og kører fornuftigt i "fejlsikret tilstand", og jeg derinde har forsøgt at finde fejlen..men..

Den kommer kun op med windows logoet, og så bliver skærmen sort....selvom det ser ud som computeren vil videre..!!!!!

Håber der er nogen der har en idé til denne fejl....?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-01-13 16:04

Åbn Denne Computer - Højreklik på C drevet - Tryk på Egenskaber - Klik på "fanebladet" Funktioner - Tryk på Undersøg nu - Sæt "flueben" begge steder - Tryk Ok og Genstart så computeren og se om den vil starte op.

Er i tvivl om den vil starte op med fejlsøgningen men et forsøg værd!

Clou

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-01-13 17:29

under boot. kan du så ikke trykke F3. og køre en restore

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-01-13 18:29

Citat
Kan en sådan pre instalitation (hedder det OEM) geninstalleres? Der sidder jo en mærkat på bagsiden med serial nummer

Kun hvis du har den originale CD, eller du får Microsoft til at sende dig en erstatnings cd
som skal godkendes via telefon ved installering.
Ellers kan der hentes masser af den slags på nettet. som virker...
og som ikke giver så meget ballade, men de passer ikke til det nummer/ kode du har på din pc

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 09-01-13 19:13

Den med F3 giver ikke rigtigt noget.....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-01-13 13:13

Min min kones Lenove skulle have geninstall. win7, og der var heller ingen OEM. Kontaktede Lenovo. Tænk det kostede ikke noget(?) Den var gratis sagde manden. Når noget er for godt til at være sandt, så er det nok fordi det ikke ER sandt. CD'var gratis, men det kostede 200 kr. i forsendelse - og min bare ....
De er nogle er de!

Jeg fik det organiseret på anden vis gratis!"

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 10-01-13 16:16

ER nu tvunget ud i en fuldkommen formatering...og må så finde en cd med et styresystem at installere... Tak for alle jeres hjælp...