/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lidt hjælp til en ny bærbar
Fra : Greger79
Vist : 563 gange
85 point
Dato : 24-09-12 13:42

Hej Alle

Jeg er begyndt at se mig om efter en ny bærbar, da min gamle efterhånden ikke kan følge med længere.
Jeg er i den forbindelse faldet over denne

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=46457&type=0

Jeg skal bruge den til spil, og jeg synes egentlig, at den virker som et ret godt køb til prisen.
Men da jeg på ingen måde er ekspert, vil jeg gerne høre jer, om i er enige, eller jeg overser noget?

På forhånd tak
Morten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-12 14:06
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-09-12 14:53

Hvis den skal bruges til spil, skal du sikre dig at den har et godt dedikeret grafikkort, det kan jeg ikke se om den du linker til har. Umiddelbart lyder det til at være billigt for en i5 computer. Men HP/Compaq har ikke været ret stabile de sidste år, så jeg ville nok kikke efter et andet mærke.

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 24-09-12 15:03

Under specificationer, står grafikkortet angivet som et "AMD Radeon HD 7670M - 1 GB DDR3", uden at det på nogen måde, gør mig klogere...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-09-12 15:19

Det var bare mig der ikke kikkede godt nok efter. Det grafikkort er ok. Så køb bare, hvis du kan leve med at det er en HP/Compaq.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 24-09-12 15:36

Jeg har problemer med HP/Compaq Pavillon G7 2114
Den er blevet byttet 3 gange for fejl i harddisk -- efter en uges kørsel begynder den at låse sig fast -- eller bleve meget langsom. Den bliver varm og netdelen blever varm.
1 gang fejl i hd -- recover til fabriks instilling -- stadig fejl i hd
2. gang -- ny -- lød en som en skrallebil del læsser -- fejl i vintilator
3. gang --ny-- hddisk langsom og meget varme. prøver at recover, men forventer ikke det store.
Det er ikke fordi jeg har intalleret mange spil eller andet software.
som "rå maskine" med windows live mail - eksplore -- stadig problemer
så vær opmærksom på at HP har et problem,
ingen problemer med at få den ombyttet .

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 24-09-12 15:42

Hmm, troede egentlig HP var udemærket. Er ret begejstret for deres recover funktion, der har reddet mig før. Min nuværende bærbar er en HP, og den har fungeret upåklageligt. Den er godtnok også en 4-5 år gammel efterhånden, så hvis ustabiliteten først er kommet de sidste par år, er jeg måske gået fri for det værste?
Men det er måske noget skrammel?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-09-12 15:50

Jeg ville nok lige se hvad der ellers er på markedet, f.eks:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=9695177&ref=section

De to maskiner er så vidt jeg lige kan se ret ens i ydelse.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 24-09-12 16:49

Jeg købte en HP bærbar for lidt over et år siden - og det har jeg virkelig fortrudt.

Efter en måned gik højtaleren, og jeg fik at vide det var selvforskyldt af HP support.

Efter et halvt år ville den ikke afspille CD/DVD i første forsøg. Jeg skal trykke ind og ud mange gange før det virker!!

Det sidste nye er at PCen slukker efter 5 minutter - og jeg kan først tænde den igen efter en halv time. PCen skriver at den er for varm.

Deres support er elendig, jeg kan ikke få hjælp til noget, uden det koster 500-700 kr.

Jeg har en gammel Fujitsu, den er blevet langsom, men den har fungeret upåklageligt. Fujitsu` support er super. Jeg har fået hjælp til de mest dumme spørgsmål fået hjælp til at installerer trådlød netværk - TDC synes jeg var irriterende, men det viste sig at det var Netgear boxen der havde en fejl - det var Fujitsu`support der fandt ud af det.

Fujitsu`PCer er alle installeret med Nero - et fantastisk kopi og brændingsprogram.

Jeg har lige talt med Fujitsu for at høre hvilken af deres PCer der passede til mine behov, og samtalen faldt på min HP. Sandelig om den flinke mand ikke brugte tid på at opklare hvad min HP fejlede!!

Al den support fra Fujitsu har været helt gratis. Så jeg køber ALDRIG en HP igen. Kan derimod varmt anbefale en Fujitsu. Du har sikkert ikke brug for support, men jeg synes det siger lidt om Fujitsu`kvalitet.

Held og lykke i din søgen efter en ny PC.

Mange hilsener malmin

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 24-09-12 17:50

Nu har jeg kigget lidt videre, ifht. jeres kommentarer. Jeg har fundet et par stykker, som jeg meget gerne vil høre jeres mening om.

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=9695177&ref=section
i5 processor, 8gb ram, grafik NVIDIA® GeForce® GT 630M, 1 GB
pris - 4999,-

http://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/toshiba/satellite-p850-30q-6gb-core-i5-15.6%E2%80%B3-gf-gt640m-2gb-silver-brushed-metal.html
i5 processor, 6gb ram, grafik NVIDIA GeForce GT 640M - 2 GB
pris - 5587,-

http://www.fcomputer.dk/computer/bærbar/acer/aspire-timelinex-4830tg-2458g12mtbb-8gb-core-i5-14?-gf-gt540m-1gb.html
i5 processor, 8gb ram, grafik NVIDIA GeForce GT 540M - 1 GB DDR3 VRAM, 120 gb ssd harddisk
pris - 6117,-

Efter hvad i har sagt om hp, tvivler jeg lidt på dem, og vil derfor nok ende med en af de 3. Prisen er indenfor hvad jeg vil betale for dem alle, men er selvfølgelig stadig en faktor jeg tager hensyn til.

Jeg håber i kan hjælpe og vil gide kaste et blik på de 3 forslag.

vh
Morten

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 85 point
Dato : 24-09-12 18:05

Toshiba computeren ser lækker ud, og har et lidt bedre grafikkort, men jeg kender ikke ret meget til Toshiba. Den sidste er så vidt jeg kan se en 14", det er lidt småt til spil.

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 24-09-12 18:29

Du mener ikke det betyder alverden, at den kun har 6 gb ram, hvor de andre 2 har 8?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-09-12 18:32

Nej, det mener jeg ikke betyder ret meget, i praksis er det sjældent at du har brug for mere end 4 gb.

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 25-09-12 16:14

Nu har jeg bestilt Toshiba'en hos føniks
Jeg siger mange tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Greger79

Dato : 25-09-12 16:14

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-09-12 16:35

Håber du bliver glad for Toshiba'en, tak for point.