/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Microsoft Office Klik og kør
Fra : vith
Vist : 410 gange
300 point
Dato : 13-09-12 13:12

Jeg har lige købt og downloadet Microsoft Office 2010 overnettet. Jeg er nået til at udpakke filer og får nu denne besked:

Installationsfejl
Dette 64-bit program kan ikke installeres med Microsoft Office Klik og kør. Fjern Microsoft Office Klik og kør, og prøv igen.

Hvor finder jeg denne Microsoft Office Klik og kør? Den kommer ikke frem, når jeg søer i start.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 310 point
Dato : 13-09-12 13:53

Du skal fjerne din gamle Office før du kan installere den nye.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-09-12 14:04

Det er en ny pc og der ligger ikke noget gammelt Office. Der er dog en preinstalleret office starter - er det den, der skal fjernes?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-09-12 15:48

Er dit styresystem (Windows) et 64 bit system ?
Hvis du kun, som de fleste kører 32 bit (x86), så passer programmet og styresystemet ikke til hinanden.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-09-12 15:55

Problemet er (næsten) løst.

Der lå åbenbart et preinstalleret Office, der bare skulle aktiveres med produktnøglen, så nu virker det.

Nu er jeg så til gengæld i tvivl om jeg har det liggende 2 steder???

Mit operativsysten er 64 bit.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-12 16:48

Se efter om den udgave du har nu, også er den du har betalt for.
Og tag en backup af den du har hentet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-09-12 16:55

På en ny PC er der både et C: og et D: drev. Hvis der ikke fulgte en CD/DVD med så ligger programmerne pakkede på dit D: drev. Og det skal du brænde en backup kopi af helst inden du bruger din maskine alt for meget.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-09-12 17:05

mig-selv - hvordan kan jeg se om det er den udgave, jeg har betalt for? Og jeg har nu lagt en kopi af den hentede på den eksterne harddisk.

granner01 - jeg tror nok, jeg har lavet en backup kopi og lagt på den eksterne harddisk. Er det ikke godt nok? Jeg kunne ikke brænde den, da der angiveligt ikke var plads nok på CD'en.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-09-12 18:47

Jo bare du har taget en kopi. Og du skal ikke bruge en CD, du skal i givet fald bruge en DVD. Der er meget mere plads på en DVD. Og sådan en backup kopiering kan godt bruge 2-3 DVD'er.

Og hvis du har aktiveret en Office der lå på computeren, så er det den du har betalt for. Den koster penge efter jeg tror det er 30 eller 60 dage. Og hvis det hele virker så er alt i skønneste orden. Så glæd dig til at bruge din nye maskine.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-12 18:50

Mener du kan se det under HJÆLP, på min 2003 kan man se hvad udgave det er.
http://www.gratisimage.dk/image-5A3E_50520C8A.jpg

Men det gør ikke så meget, bare du har Licens til det du har købt og downloadet,
samt kvittering på det, det ligger på din netbank, tag kopi af det hele.

Så vil jeg mene at du til enhver tid kan hente det ned igen, ellers koster det ikke meget at lave en cd med dit produkt og licens og kvittering.
Kan se du har fået det foreslået, men en USB er fin nok.
Eller læg det på nettet, så du altid? kan hente det ned igen, mindre sikkert
da disse værter på et eller andet tidspunkt ikke gider at servicere deres kunder.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-09-12 19:51

Office-pakken virker og jeg brugte den nyindkøbte produktnøgle til at aktivere med, så mon ikke alt er i skønneste orden nu?

Det kan så godt være, at det jeg downloadede ligger et sted, men det sker der vel ikke noget ved.

I skal have mange tak for hjælpen

Der kommer point til granner01 under nyt spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 13-09-12 19:52

Tak for svaret mig-selv.