/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Copy og Paste
Fra : mig-selv
Vist : 668 gange
50 point
Dato : 16-08-12 20:23

På det sidste, har min pc fået den mærkelige ide, at når jeg besøger visse sider, kan lige nævne kandu, eller forsøger at kopiere tekst, så går alt i stå, bortset fra det aktive vindue, og så jeg skal bruge ctrl+alt+del, for at få Jobliste op, som jeg så skal trykke et par gange på og så virker alt normalt igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-12 20:39

Har du været i enhedshåndtering og kigge efter om driverne er ok

Start > højreklik på computer > egenskaber > der finder du enhedshåndtering

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-12 21:17

Der er ingen fejl eller mangler, hvor du skriver.
Jeg ved dog ikke om programmet keyscrambler kan have indflydelse, det har dog ikke været slået til i flere år, eller om det bare er en tom mappe.
Dog har jeg en mistanke til musen, men den har nu altid virket perfekt og er ikke trådløs.
Samt det er alle museknapper der ikke virker som de skal, samt tastaturet også er begyndt at drille
når problemet opstår.
Men siden jeg er inde på virker perfekt, jeg kan bare ikke komme ned på menu linien ved START og lukke eller starte andre programmer op, før et par klik på jobliste ctrl+alt+del, og det har jeg aldrig prøvet eller været udsat for før.
Og der er ikke kendte virus eller anden form for snavs på den.
Scannet med AVG pro.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-12 21:25

Så er der spørgsmålet om driveren til skærmkortet og skærmen.
I enhedshåndtering skal du lige se om skærmkortet og skærmen ikke bare står til plug and play men har det rigtige navn står der
Kig lige også på mus - driverens egenskaber i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-12 21:40

Ingen problemer de steder du nævner, eller andre steder.
Og det er en gammel xp pro, hvis det kan hjælpe.
Dog har jeg sat en gammel eller skal man skrive ældre 3 i 1 printer all in one, på den,
men den har nu altid virket efter hensigten, bortset fra den melder fejl, med manglende blæk.
Så jeg tror ikke den kan være problemet, samt opstillingen har vlrket på den i mange år.
Og problemet er der selv om jeg tager den fra usb porten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-12 21:53

Hmm - det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-12 21:57

Jeg er altså også på bar mave, indtil videre.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-08-12 22:11

Hvilket operativ system har du installeret?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-12 22:24

Citat
Og det er en gammel xp pro, hvis det kan hjælpe

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-08-12 06:38

Har du installeret nogle programmer eller drivere fornyeligt? Fx. til den printer du omtaler?

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 50 point
Dato : 17-08-12 10:38

Har du renset din PC for:
overflødige .tmp-filer samt Spam og Spy?
Prøv det, og genstart når alle procedurer er overstået og du har husket at tømme din papirkurv.
Det er mange gange sådan en omgang rensning, kan få den til at opføre sig normalt igen.
Ammitz

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 17-08-12 13:41

ja eller fjern skærmkortets software i enhedshåndtering, og lad den installere det igen.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-08-12 16:49

Citat
ja eller fjern skærmkortets software i enhedshåndtering, og lad den installere det igen.

Hvad har skærmkortsdriveren med udklipsholderen og en windows funktion og gøre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-12 09:37

Ja stone - en "skæv" skærmdriver eller forkert indstilling kan få skærmen til at fryse.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-08-12 11:44

ja ok ved ikke lige hvad jeg tænkte hej hej

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-12 19:45

Hej
Går ud fra jeg ikke har et skærmkort, da det er indbygget på motherbord,
og det er en plug and play skærm jeg har, så det skulle vel ikke være et problem.
Jeg har ikke oplevet problemer med skærmen, de 6 år jeg har haft den.

Samtlige drivere er som de skal være fra fabrikken eller de cd der fulgte med,
samt jeg har ikke lyst til at opdatere, bare fordi man kan.
Samt det jo kun er når jeg forsøger at kopiere eller bare klikker på en side
at det sker, selve det aktive vindue fejler intet, kan bare ikke komme andre steder hen.

Har lige prøvet at skifte stikkene fra en ekstern usb port med 4 porte på,
hvor alle var forbundet og det ser ud til at virke, indtil videre, men nu begynder den
med programmer der ikke gider at reagere, får en ? tænkemus og så bare intet.

Gad vide om det bare er varmen, men tror det ikke, da jeg har programmet SIW
som ikke viser noget galt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-12 19:50

Og jeg har ryddet op på min pc, jeg gør det som regelt engang om ugen.
Afhængig af hvad og hvor jeg har været henne på nettet, for at slette unødige filer og andet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-08-12 21:22

Jo du har skam en skærmdriver. Også selv om det er et integreret kort.

Du har stadig ikke svaret på om du har installeret noget nyt på computeren, hardware eller software?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-08-12 19:50

Halløjsa
Prøv at nulstille din browser til standard indstillinger, også avncerede indstillinger, genstart og se, så om det virker. Jeg havde smme problem i IExplorer 9.0 på arbejdet, her nulstillede jeg til standard indstillinger og prolemet var løst. Prøv evt. at slå alle tilføjelseprogrammer fra eller fjern dem i browseren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-12 21:26

Fandt ud af, at det var mine USB porte (går jeg ud fra) da der i dag dukkede en popup
med beskeden? nogenlunde sådan!!!
USB porten har overskredet sit strømforbrug og virker ikke som den skal/
også så skulle jeg klikke på ikon for at, og så videre.
Så jeg smider lige min mus og tastatur på en pind til, hvor det egentligt burde være.
Men det er altså også en gammel maskine, der aldrig har givet mig problemer før, end nu,
måske på tide at udskifte den, inden man mister alt, man gennem livet har samlet sig.

Kan så også nævne, at den dårlig nok kan komme videre fra boot, og over til Windows
så kan den til tider stå og tænke i flere timer, medmindre den får en koldstart, så virker skidtet igen, uden problemer, men til tider med manglende ikoner eller genveje på skrivebord
samt mapper der ikke kan ses, men stadig er der, med indhold.
Så jeg sparer op til en ny, og håber på jeg får en der kan noget, også i varmen.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-12 21:58

Tak for svaret Ammitz.
Tror du fik ret på mange måder, men tror stadig der skal en ny pc til.
Den har trods alt været en god pc, indtil for nylig, men alt skal jo skiftes ud med tiden.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-08-12 08:54

Tror jeg det er en Medion 4 HT ??
det der USB problem har jeg set og skrevet om før.
hvis du har fået fjernet en USB stik mens maskinen har været stoppet kan den ikke finde ud af hvor den er henne når du starter igen. Også en USB disk der går i dvale, på et galt tidspunkt kan lave dette. Efterfølgende er din PC 3 til 5 min om at nå til vindows boot.
Jeg har fået den til at blive bedre igen. men først at 220 volt stikket har været fjernet et stykke tid.
Så vil der gå ca 10 sec til den kommer til windows boot. så finder den godt nok en USB stik og er OK. Hvis du bare husker at fjerne den mens maskinen kører er alt ok.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-08-12 11:53

Citat
Kan så også nævne, at den dårlig nok kan komme videre fra boot, og over til Windows
så kan den til tider stå og tænke i flere timer, medmindre den får en koldstart, så virker skidtet igen, uden problemer, men til tider med manglende ikoner eller genveje på skrivebord
samt mapper der ikke kan ses, men stadig er der, med indhold.
Så jeg sparer op til en ny, og håber på jeg får en der kan noget, også i varmen.

Det der med at hive stikket ud er noget rigtig skidt, da der er en stor chance for at der bliver smadret nogle filer, så maskinen lige pludselig slet ikke kan starte Windows op. Brug RESET tasten eller hold startknappen inde til maskinen stopper.
Iøvrigt, hvis din maskine går ned i ydelse fordi den bliver varm, så støvsug den, og skift evt. køleblæseren på CPU'n. Køleblæsere, specielt de billige med dårlige lejer, kan godt blive så slidte at de taber omdrejninger. Prøv evt. at tjekke BIOS, tit kan man i BIOS tvinge blæseren til at køre max. omdrejninger, i stedet for at omdrejningerne styres af CPU temperaturen.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-08-12 20:04

det er selvfølgelig med maskinen lukket ned. så er den ikke helt lukket ned alligevel. husker nogle Usb ting som nu er væk. Dette glemmes hvis den gøres strømløs og genstartes,
hilsen Steen