/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke afspille 720p videoer??
Fra : Gigli-Chico
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 15-08-12 16:09

Hej alle.

Igår overførte jeg en video fra min telefon til min computer. Videoen er filmet i 720p. Når jeg åbner videoen i VLC media player viser den lige 1-2 sekunder af videoen og så fryser billedet, men man kan stadig høre lyden. Jeg har været rundt på nettet og for at kigge på hvad det kunne være, men jeg har ikke kunne finde noget endnu.

Videoen er som sagt filmet i 720p, og fylder 199 MB og er mp4.

Jeg håber der er en af jer der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 15-08-12 16:23

Det første jeg tænker er at din maskine ikke har stort nok grafikkort. eller et der kan håndtere billede kvalliteten. hvilket grafikkort er der i maskinen / hvilken pc?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 16-08-12 11:38

Kan du afspille den på din telefon? kan du også afspille den på din pc, da den har flere kræfter.
Ellers kunne det være mangel på Codecs
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Er du sikker på at VLC player kan afspille 720 film, mener der kan være problemer med det.
Prøv at åben filen med Media Player Classic, som også ligger i klite pakken.
Endelig kan du konvertere filen til et andet format eller krympe billed størrelsen til 720x576
http://www.formatoz.com/

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 16-08-12 16:54

Jeg har en Acer Aspire 5810TG. Jeg har ikke rigtigt styr på hvad der er i den.

Citat
Kan du afspille den på din telefon? kan du også afspille den på din pc, da den har flere kræfter.

Ja jeg kan både afspille 720p og 1080p.. Min telefon er udstyret med en dedikeret processor der kan håndtere op til en milliard pixels per sekund (1080p video). Den er til video, billeder, billedredigering og browsing.

Jeg ved ikke om VLC player kan afspille 720p video. Men er der ikke noget andet man kan gøre ud over at konvertere den?

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 21-08-12 14:08

Tak for svaret mig-selv.