/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows fotofremviser
Fra : ingelh1
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 16-06-12 11:45

jeg har windows 7, 64 bit.
jeg bruger fotofremviseren til at se mine billeder.
den er begyndt at fryse og der kommer en meddelelse at den ikke svarer.
kan nogen komme med et bud på hvad der er galt og hvad skal jeg gøre for at rette det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 13:48

Ryd op på din pc.
Har du plads nok på din disk?

Hvis billederne ligger på en ekstern disk eller pind
kan det til tider tage meget lang tid for Windows at åbne filerne
især hvis de de fylder godt.
Prøv at læg dem ned på skrivebordet og se om det går hurtigere...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 13:53

Se også efter hvor lange filernes navn er,
mener at hvis de er over ? 150 bogstaver, kan windows muligvis ikke læse dem...

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 16-06-12 14:30

billederne ligger på pc i billedmappen, og de har numre som kameraet automatisk ligger ind, filerne er store. det er et af de store nikon kamaraer.
jeg har brugt ca halvdelen af diskpladsen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-12 17:13

Hvad siger task manager? Er der mange andre processer som kører i baggrunden? Har du RAM nok i maskinen? Er din sidefil stor nok? Defragmenterer du harddisken mindst en gang om måneden? Luk andre unødvendige programmer. Hjalp det?

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 16-06-12 17:52

nej det hjalp ikke

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 20:50

Hvad sker der, hvis du åbner billeder med ??? PAINT/
Det kunne jo være dit program er gået hen og blevet lidt ´tosset´....

Prøv dette ´gratis og på DK program´
http://inkscape.org/

https://www.google.dk/#hl=da&gs_nf=1&cp=9&gs_id=s&xhr=t&q=free+picture+editor&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=free+pict&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=a1aa16ef9106a12a&biw=1016&bih=534

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 20:53

Citat
Prøv dette ´gratis og på DK program´
http://inkscape.org/

HVIS du prøver det, skal du under installe selv vælge sprog = DK
bare til orientering..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-12 21:00

NB:
Citat
jeg har brugt ca halvdelen af diskpladsen.

Og hvor LIDT/ meget er det, hvis filerne fylder - som du selv skriver
vil jeg mene at du skal have MASSER ar ram og ledig plads.
Alle har næste billed filer på over 1MB, og åbner du pludseligt en mappe
med 1000 biller, så..................tager det altså tid at åbne samtlige
Men du kan prøve at slå THUMBNAIL visning fra, og ?? noget med cashe visning??? = TIL
den gemmer sidste fremvisning af billeder osv - uden at skulle genskabe alt igen...
Andet kan jeg ikke lige komme på, da jeg ikke har Win7

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 16-06-12 21:31

fotofremviseren kan sagtens åbne mappen med billeder, problemet opstår når den har vist et par billeder og jeg tænker ikke på at den opdatere billedet for det tager lidt tid. den låser sig fast og svarer ikke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-12 12:36

Prøv og køre windows hukommelses diagnostisering ved at søge på hukommelse i windows.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-12 18:18

Hallooo!!!