/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
mindre digt til bryllup
Fra : myes
Vist : 5038 gange
100 point
Dato : 29-05-12 18:38

Hej

Min datter skal til sin fars bryllup på lørdag og idag var vi ude og finde en lille gave til dem fra hende, hvilket viste sig slet ikke at være så svært. Vi har købt et lille kort til dem og jeg tænkte det kunne være sødt med et lille digt i til dem. Min datter er syv, så det skal være noget der passer bare en lille smule til også nu det er fra hende. Det må gerne være lidt specielt så de ved og husker det var fra hende. Og så selvfølgelig romantisk.
Jeg er bestemt ikke selv den store digter, så håber der er nogle herinde med et gode ideer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-12 18:45
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-12 18:59

Lad hende hellere tegne et par hjerter e.lign, hendes far ved jo godt at hun dårligt har lært at skrive endnu

Kommentar
Fra : myes

Dato : 29-05-12 19:03

Nej da min datter skriver ganske godt. De må gerne vide det ikke er hende der går skrevet det, det er mere for at give dem et lille minde fra hende

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-05-12 19:56

Hejsa.
Event dette :

Lykken er som en fugl der flyver ud og vender tilbage.
Gid den hos Jer må finde skjul og blive alle dage.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-05-12 20:35

Jeg synes smuller havde et meget fint lille digt i denne tråd:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=141374

Citat
Lykken er som en fugl der flyver ud og vender tilbage.
Gid den hos Jer må finde skjul og blive alle dage.

Hvor er det sjovt at se det digt igen. Jeg er sikker på, at jeg har det stående i en poesibog, fra jeg var barn. Poesibøger hører man aldrig om mere - det er helt hyggeligt at tænke tilbage på. Jeg må finde den frem en dag og læse i den - Tak Pia

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-05-12 20:37

Hov, jeg kunne da lige indsætte smullers digt fra den gamle tråd her:

Hånd i hånd på livets vej,

sammen drog I ud,

når I møder storm og slud,

husk det elvte bud:

Elsk hinanden stille, blidt -

find et fælles ly,

solen skinner altid varmt,

bag den sorte sky.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 29-05-12 21:37

Norsted1, da det første skole år kom til at hedde 0 klasse i stedet for børnehaveklasse er em 7 årige idag nået langt i stavning, det starter jo i børnehaven hvor de skal gøres skole klare og lærebogstaver og tal.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-05-12 23:13

Jeg benytter ofte to gamle talemåder i skåltaler til brudepar:

Den ene er et gammelt Maori ordsprog:

Vend ansigtet mod solen, og skyggerne vil falde bag dig.

Den anden er et filmcitat fra filmen The Long Kiss Goodnight

Må det bedste i jeres fortid blive det værste i jeres fremtid (den kræver nogen gange et par gennemlæsninger inden man forstår den)

Ellers kan man kigge på www.citatlisten.dk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-05-12 16:50

En lille sød pige
vil til sin søde far sige:
"Lev længe og lykkeligt
- så synes jeg, det bliver så hyggeligt!"