Hjælp til et digt.
Fra : WEBlance
Vist : 11477 gange
45 point
Dato : 31-10-09 11:25

Hej folkens!

Min kone og jeg er inviteret til kobberbryllup i aften. Det er nogle af vores gode venner. Min kone har lavet et rigtigt flot kort til gaven vi har købt, og jeg er sat til at finde på en tekst til kortet.

Jeg kunne godt tænke mig at skrive et digt, men har ikke den fjerneste idé om hvad jeg skal skrive.

Kan I hjælpe?? Parret hedder Gitte og Robert.

/Carl

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 45 point
Dato : 31-10-09 12:51

Fandt dette på nettet:
Jeg har desværre ikke den fjerneste ide om, hvor det stammer fra eller hvem der har skrevet det-

Hånd i hånd på livets vej,

sammen drog I ud,

når I møder storm og slud,

husk det elvte bud:

Elsk hinanden stille, blidt -

find et fælles ly,

solen skinner altid varmt,

bag den sorte sky.

Fra : smuller54

Dato : 31-10-09 13:21

eller hvad med Lars Lilholt- kald det kærlighed:
et vers

Vi to kan overleve næsten alt,
undtaget det, der aldrig rigtigt blev fortalt.
Ta' mig ikke som et gidsel,
ta' mig helt og ikke halvt.
For at elske rigtigt skal jeg være nøgen.
Den drøm, der kun forbli'r en drøm, er en løgn.

Fra : smuller54

Dato : 31-10-09 16:56

Håber I får en god fest, jeg har forsøgt adskillige digte, af Benny Andersen, men det bliver alt for langt.

Fra : smuller54

Dato : 31-10-09 20:07

Ville være rart med en melding, om I fandt noget I kunne bruge eller om I slet ikke har tjekket svar. Det tog mig mange timer, for at prøve at finde noget. Jeg synes det var en sjov opgave, men hvis I slet ikke logger på for at se om der er kommet svar - er det jo hen i vejret.

Det ville være OK- skriv dog bare det du´r ikke eller andet,.

Fra : c1980

Dato : 02-11-09 16:52

Hej og undskyld at jeg ikke fik svaret. Det første digt du kom med er det jeg valgte at bruge. det er rigtig flot og tusind tak for hjælpen.

Fra : smuller54

Dato : 02-11-09 17:24

Jamen det var da godt. Du skriver med et andet brugernavn end du stillede spørgsmålet med - nu er jeg forvirret

Ok- afslutter du så tråden

Godkendelse af svar
Fra : WEBlance

Dato : 04-11-09 07:48