/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
overførsel
Fra : kj
Vist : 896 gange
300 point
Dato : 16-05-12 15:03

Jeg har søgt og ledt hos microsoft efter overførsel fra windows 2000 Proff. til XP, men finner ingenting. Jeg kan spørge på deres support, men det koster penge fik jeg at vide, dag skulle til at udfylde supportskema. Jeg har med held tidligere brugt microsoft let overførsel fra XP til XP og fra XP til Win 7. Men nu mangler jeg altså let overførsel fra Win 2000 til XP

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-05-12 15:07

- prøv med "Total Commander" som skrevet her:
http://www.ezz.dk/140506-win2000-og-xp-forbindelse-via

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-05-12 19:22

Total Commander kan ikke bruges, da den ikke kan bruges til at migrere brugerindstillingerne. Men som du selv skriver så er XP et overførselsprogram, det kan du godt bruge til at over fra 2000 til XP, du skal bare starte processen på din XP maskine, men mindre det er fordi du skal installere XP på din 2000 maskine.

Du kan evt. prøve og installere denne her på din 2000 maskine.
http://www.techspot.com/downloads/3823-windows-easy-transfer.html

Men kan du ikke fortælle om du har en 2000 maskine og en XP maskine eller det er en maskine der er 2000 på som skal ha' installeret XP?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-05-12 10:53

Det er en Win 2000 Proff. der skal være XP proff. i stedet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-05-12 18:03

Så langt er jeg med, men det er den samme maskine?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-12 11:04

Ja det er samme maskine. Det kan dog forekomme at det er en anden XP hvor filerne fra 2000 skal flytes til XP

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 12:22

Så prøv det link som jeg allerede en gang har poste her.
http://www.techspot.com/downloads/3823-windows-easy-transfer.html

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-12 13:10

Jeg skal køre et valideringsprogram fra Microsoft, og der er kun det problem at jeg får besked om at det ikke er et windows 32bit program

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 13:54

Hvad er ikke, du bliver nød til at være præcis. Det er Windows der ikke er eller er det programmet jeg henviser til?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-12 15:07

Når jeg bruger dit link og vil downloade får jeg enmeddelelse om at jeg skal køre "GenuineCheck" for at validere min windows, og får dernæst at vide at det ikke er en ægte windows 32bit program

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 15:15

og er det så en ægte windows version du har?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-05-12 10:59

Ja! det er en ægte version, købt for hvide penge for ca 10 år siden.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-12 11:15

Med hvide penge så må den være ægte

Nu kender jeg ikke 2000 særlig godt da det var en version jeg sprang over sammen med ME, men kan du se om din Windows 2000 er aktiveret, lige som man kan i XP og fremefter?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-05-12 12:09

Win 2000 kommer ikke frem med et aktiveringskrav som XP gør, ligesom der ikke står noget i manualen om dette emne, den har også hele tiden været med på opdateringer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-12 13:38

Jeg installere lige 2000 på en virtuel maskine og så vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-12 17:27

Så vidt jeg kan se på min virtuelle installation så er det da netop lige som XP.
http://peecee.dk/upload/view/367626
Der hvor der står Registered to: Står der navn, PC-navn og et ID. Hvis der ikke står et ID så er Windows installationen ikke aktiveret. Har du sådan et nummer?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-05-12 09:47

Hos mig står der licens givet til: Navn, arbejdsgruppe og derefter nummer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-12 10:18

Det er meget underligt, men så hent den her.
http://peecee.dk/upload/view/367690

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-05-12 11:41

Downloadningen gik fin men følgende ko under installation

"Set up cannot update your windows 2000 files, because the language installed installed on your system is different from the update language"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-05-12 16:17

Ja det er så min fejl at jeg glemte at det skuklle være på danskl.
Den kommer her.
http://peecee.dk/upload/view/367837

Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-05-12 11:37

Har downloaded, men ved installation kommer nu denne meddelelse
"Den version af windows du har installeret, svarer ikke til den opdgradering, som du prøver at installere"