/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopier film.
Fra : piaskov
Vist : 721 gange
500 point
Dato : 18-01-12 12:40

Hej.
Jeg har nogle film jeg gerne vil brænde til dvd til vores campngvogn.

Hvordan gør jeg lige det ??
Har kun 1 drev i min pc.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 510 point
Dato : 18-01-12 12:43

Uddyb lige. Har du filmene på dvd i forvejen? Er det filer på en computer, hvis ja, hvilket filetype?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 12:44

Hej Webnoob.,
ja de er på en dvd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 12:49
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-01-12 12:51

Så kan du bruge et program der hedder DVDfab og hvis det er til windows 7 så skal det være 8.1.0.5. Det program kan tage BACKUP af dine dvd film.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 12:53

Det er w7 jeg har...skal jeg "bare" hente det ned og hvad så??
Skal filmen køres ind på pc først og så brændes efterfølgende ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-01-12 12:54

Citat
Brug DVD Shrink

Virker ikke på Windows 7.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 12:54

Herunder er en guide til at lave BackUp af din DVD ved hjælp af DVDShrink og et brænderprogram
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm

På siden kan du os hente DVD Shrink, på dansk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-01-12 12:55

Det er ret let, du skal bare følge anvisnigerne. Programmet er desværre et købe program, så du kan ikke "bare" hente.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 12:55

DVD shrink er kun til XP og tidligere ser jeg.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 12:56

Findes der ikke et gratis da ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-01-12 12:56

Pia hvad er din mail?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 12:58
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 13:00

Jeg har da DVD Shrink på win 7 home!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 13:01

Citat
Pia hvad er din mail?

Du er tilføjet farvoritbruger og har modtaget min mail.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-01-12 13:05

Okay, jeg kan også godt se at da findes en download til Windows kompatible version. Det gjorde der bare ikke den gang jeg gik over til Windows 7.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 13:16

Det er denne jeg brugere, fra siden med guiden,
http://www.parameter.dk/click/d1370de08b26f719d1f101bb283d7b65

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 13:21

@ Klaudi.
så fik jeg den du satte ind nu til sidst ind.
Hvad så ??
Den første jeg forsøgte mig med ville kke ind så jeg sætter min lid til den du lige gav mig.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 18-01-12 13:30

DVDfab virker rigtig godt til at fjerne krypteringen og DVD shrink virker rigtig godt til komprimeringen så det kan være på en DVD. DVDfab er ikke gratis men du kan bruge en prøveversion i en måned. DVD shrink fungerer ikke på nyere film. Dvs. Den nye komprimering som kom i 2007/8.

Jeg plejer at bruge fab først og shrink bagefter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 15:09

Pak filen ud du hentede og installer programmet, følg så guiden
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 18-01-12 15:47

Prøv at se på et helt gratis og godt brænderprogram:

Skriv -- Ashampoo --i Google feltet, så får du mulighed
for at vælge et godt og helt GRATIS brænderprogram

Mvh. erik.bbs

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 16:07

Der er fejl i Klaudi..skriver den.
Prøver en gang til.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 18-01-12 16:19

Et gratis brænderprogram nytter ikke noget når en film fylder 8 gb og der kun er plads til 4,7.

Læg da bare en kopi på fin cumputer og tag den med og sæt den til dit TV.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-01-12 16:38

Med DVDfab kan du tage BACKUP af DVD'en som fylder omkring 4,7 GB eller omkring 8 GB. Altså DVDfab kan komprimere filmen til DVD størrelse.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 18:19

Ka' ik' hitte ud af det

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 18-01-12 19:40

Det er heller ikke nemt og selvom man er rutineret i det så kan det godt drille, men det kræver altså lidt pc-snilde.

Der er to processer i det. Den ene er at fjerne krypteringen som du bruger dvdfab til. Den anden proces er derefter at brænde outputtet af processen til en tom dvd.

Den letteste måde er:
Hent DVDfab. Smid en skive i. Vælg 4,7 gb, så det passer med dine DVD'er. Vælg destination hvor filen skal være. Fx. dit skrivebord og start programmet. Det tager nok en halv times tid.

Hent Cdburnerxp. Det er nok det nemmeste brænderprogram jeg kender. Put en tom skive i. Vælg de to foldere audio og video og start med at brænde.

Så skulle detgerne virke.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-12 21:57

Tak for svaret webnoob.
Sådan...takker mange gange for "privatundervisning "

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-12 22:16

selv tak!