/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
manglende fil
Fra : BonneTrut
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 07-01-12 13:18

Jeg har et problem som jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig med?
mit problem er at min stationære computer er gået i sort, så jeg er ved
at køre en systemgenoprettelse, det har hidtil gået fint, men pludselig
kommer der en besked c:\PRELOAD\BASE_08.INP ikke kan genoprettes??
Hvad gør jeg, er min PC helt kaput ??
Hjælp-Hjælp MVH.B0nnetrut

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-12 13:28

Først: Har du noget værdifuldt på computeren som helst ikke må gå tabt?
Citat
Hvad gør jeg, er min PC helt kaput ??
nej det tror jeg ikke men det er mangelfulde oplysninger du giver.
Hvilken styresystem?
Hvad hedder computeren?
Er den købt færdig eller hjemmebygget?
Er der en recovery funktion? (det er der hvis den er af nyere dato og færdig købt)
Har du en CD med til at køre den der recovery?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-01-12 13:49

Filen har vist noget med boot at gøre, så..
Hvis du har en WIN skive så prøv at boote fra den
og når du kommer til sted hvor du har mulighed for at klikke ind på HELP
skriv FIXBOOT eller FIXMBR

Kommentar
Fra : BonneTrut

Dato : 07-01-12 13:51

nej jeg har ikke noget der skal bruges
det er en Compaq Presario den er ikke ny
windows 64
ja jeg har hele genoprettelses partionen

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-12 11:47

Citat
Filen har vist noget med boot at gøre, så..
Hvis du har en WIN skive så prøv at boote fra den
og når du kommer til sted hvor du har mulighed for at klikke ind på HELP
skriv FIXBOOT eller FIXMBR

Nu gætter du vist igen.

c:\PRELOAD\BASE_08.INP er en del af recovery drevet og en fil der skal bruges til at genskabe systemet. Hvis recovery partitionen er beskedigt så kan du ikke genskabe Windows derfra OG hvis den partitioner er beskedigt så er det nok harddisken der er beskadigt.

Hvis du har en Windows cd fra HP (helst) eller en anden (med samme Windows som er installeret) så boot op fra den, er det XP skal du starte installationen og første gang du kan vælge repair skal du gøre det og så køre chkdsk /r, har du vista eller 7 så skal du vælge reparer computer, derfra kan du køre nogle forskellige værktøjer som tester computeren og der i blandt harddisken.

Godkendelse af svar
Fra : BonneTrut

Dato : 27-01-12 14:04

Tak for svaret webnoob.
Det var det bedste svar som jeg kunne bruge

Tak for hjælpen. MHV.
BonneTrut