/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fjernkontrol af PC
Fra : Avant85
Vist : 907 gange
300 point
Dato : 05-01-12 11:47

Findes der en liste over de forskellige programmer, som kan styre / overtage kontrollen af en anden PC på lang afstand - altså over / via internettet.

Det er både af hensyn til sikkerheden omkring, hvad der evt. hentes ned af nysgerrighed

Og med hensyn til, om man kan have en ekspert (på afstand) til at holde øje med, om man sætter et system op, på den mest hensigtsmæssige måde.
I den forbindelse er det i forbindelse med BRIDGE - hvor vi har en BRIDGE-central på PC-en - forbundet til en lille SERVER, som modtager - trådløst - de indtastede kontrakter og resultater fra BRIDGEMATEN, som står på de respektive spilleborde

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-01-12 11:54

jeg bruger programmet
Teamviewer
det er gratis for private
kan hentes på nettet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-01-12 11:55

Der findes rigtige mange programmer til fjern kontrol/fjern support, der er blandt andet team viewer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-12 14:01

Fjernkontrollen kunne jo også få læserettighed til den lille server.

Til at styre / kigge med bruger jeg også Teamviewer nr.6 (nr. 7 er vist for nyere computere)
http://www.teamviewer.com/da/download/dyngate.aspx

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 05-01-12 14:36

Har i flere år brugt www.logmein.com
med stor tilfredshed
de har både gratis og betalende udgaver

Mvh - SEM

Med venlig hilsen fra
JAPANSKEDANMARK.DK

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard
Net: www.japanskeDanmark.dk
www.japanskemoebler.dk
www.washlet.dk
www.japanskte.dk

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 05-01-12 14:53

Her har du en liste, den er ikke komplet men mon ikke de fleste er med på den
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_remote_desktop_software

listen er bla sorteret efter hvilke styresystemer de forskellige programmer/services understøtter

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-01-12 15:00

Hovsa, lige en lille besked til Eyvind: se at få opdateret til version 7, den virker og er blevet mere stabil, også på ældre systemer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-12 16:55

Jammen jeg fik jo tilbudet for et stykke tid siden, men der stod noget om ældre maskiner, og så nytter det ikke noget, at ville hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-12 16:57

Ok - den hentes nu.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-01-12 16:59

Teamviewer 6 og 7
snakker fint sammen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 06-01-12 11:53

Jeg bruger Teamviewer (ligesom så mange andre herinde) :)

en lille OBS.
Hvis du har i sinde at køre overvågning konstant på en eller flere computere konstant. så kan du risikere en overflod af "affalds"trafik på dit netværk. Det kan gå udover performance i en meget høj grad.
Det gælder mig bekendt alle programmer. Du kan formindske problemet, hvis det skulle opstå ved at sætte kvaliteten ned og genstarte programmet.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 06-01-12 18:12

Tak for svaret EXTERMINATOR.