/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ændring af Com port nr.
Fra : futze
Vist : 1650 gange
20 point
Dato : 23-12-11 15:45

Hvordan kan jeg ændre min Think Pad PC comport nr.fra 4 til 1
køre Windows XP og Vista

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-12-11 15:51

Du kan ikke ændre på com-portene bare sådan uden videre. Er der et program der skal bruge en specifik port??? Du må beskrive dit problem lidt bedre.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 23-12-11 16:04

Jeg skal i kontakt med en PLC som kan se Com 1-2-3 men min Com port i min Think Pad vælger Com 4
Håber på hjælp

Accepteret svar
Fra : bjarnebr

Modtaget 30 point
Dato : 23-12-11 16:35

I Windows 7 er fremgangsmåden som følger: Gå ind i enhedshåndtering - klik på Porte - Højreklik på den port du vil ændre - vælg egenskaber - vælg fanen portindstillinger - vælg avanceret - Her er der et felt med portnummeret, hvis du klikker på det kan du vælge en ledig port, til sidst klikker du, og så hvidt jeg husker er det samme fremgangsmåde i XP & Vista.

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 23-12-11 17:46

Tak for svaret bjarnebr.
Jeg tester det på tirsdag