/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
outlook
Fra : kivi
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 21-12-11 08:37

der er noget med at man kan bruge gmail/hotmail i outlook men lige hvordan ????

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-12-11 08:40

prøv at se denne side. kan den hjælpe dig på rette vej? :)

http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=da&answer=77659

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-12-11 09:12
Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-12-11 13:00
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-12-11 16:44

tak for alle de gode råd men hvordan pokker slår jeg microsoft exhange fra jeg kan ikke slette og jeg kan ikke få dlg mail til at virke exhange har sat sig som fører hund så hjælp hjælp

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-12-11 18:25

Microsoft exchange! Hmmmmm! Du kører vel ikke på et firmanetværk, med en exchange server???
Så er det jo den der styrer. Uden at jeg ved ret meget om det, så skal du vist have administrator p exchange serveren til at gøre et eller andet. Som skrevet ved jeg ikke ret meget om exchange servere, men jeg mener kun dte er noget man har i virksomheder, så medarbejderen kan se hinaandens kalendere osv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-12-11 18:29

Citat
Knytte e-mails fra Windows Live Hotmail til Outlook

Knytte kontaktpersoner fra Windows Live Hotmail til Outlook

Synkronisere kalendere fra Windows Live Kalender til Outlook

Hvis du kører via en exchange server, er jeg ikke sikker på at administrator er helt glad for, hvis ovenfor viste sker. Så er der jo lige pludselig ikke styr på ret meget mere.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-11 18:33

Citat
Microsoft Exchange

Hvad er Microsoft Exchange?

Microsoft Exchange er et produkt som installeres på serveren og som giver mulighed for at Outlook brugere kan dele kontaktpersoner, kalenderaftaler, e-mails og andre relevante informationer.

Fordelen ved at alle disse oplysninger ligger på serveren (i modsætning til ude på den enkelte arbejdsplads, hvilket de gør hvis man anvender Outlook Express eller enkeltstående Outlook), er, at man let kan lave backup af dem. Ydermere er det lettere at dele informationerne når de ligger på centralt hold.

Er brugerne vant til MS Outlook vil de ikke bemærke den store forskel når de kører over på Exchange - man benytter fortsat Outlook som man altid har gjort. Dog kommer der yderligere faciliteter til vedrørende fællesoplysninger: Når man planlægger et møde, for eksempel, kan Exchange være behjælpelig med at finde en tid som er ledig for samtlige mødedeltagere, og den kan også sørge for at sende invitationer af sted og behandle svar.

Egen server eller hosted?

Prisen for at installere Exchange Server er høj nok til, at man som hovedregel kun bør overveje at få sin egen hvis man er 10 eller flere brugere.

Skulle man være færre end 10 brugere, eller af andre årsager ikke ønsker sin egen server, kan man i stedet vælge en Exchange løsning som er "hosted" hos en Internetudbyder. De sørger for, for en månedlig rate, at opretholde en Exchange løsning for firmaet ude på deres servere, som man tilgår på en sikker måde over Internettet. Et eksempel på en sådan "hosted" Exchange service kan man læse mere om på dette link.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-12-11 10:11

´det der undrer mig er om det er indbygget i routeren eller, for jeg har windows 7 ultimate og der kan jeg ikke finde den og den pc som det drejer sig om er en windows 7 premium så hvad skal man gå ud fra

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-12-11 19:14

Tjahh! Det er jo svært at sige om der er indbygget noget exchange i routeren. Det kan din udbyder nok svare på!

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 24-12-11 07:52

Tak for svaret Brassovitski. glædelig jul