/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Automatisk log af i XP
Fra : viskinge
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 03-12-11 10:16

Vil have XP til at logge af, efter feks. 3 minutters stilstand, således at adgangskode skal indtastes hver gang man har forladt computeren. Har haft den til det før, men kan ikke huske hvor det er man slår funktion til.

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 10:30

Højreklik på skrivebord og vælg Egenskaber, fanen Pauseskærm, punktet Strømstyring
Sæt Systemstandby til 3 min og på fanen Avanceret marker Spørg efter adgangskode...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-12-11 10:38

Har sat systemstandby til 3 min. og der er flueben i "spørg efter adgangskode......"
men jeg skal ikke indtaste adgangskoden, når den starter op igen

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 10:57

Bruger du kode når du starter pc?

Du kan prøve at gå til Kontrolpanel > Brugerkonti, Skift måden hvorpå brugere logger af og på
prøv at fjern hak ved Brug velkomstside

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-12-11 11:18

Ja, jeg skal taste koden, når jeg starter pc'en.

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 12:43

Hva' med dette:

Start > Kør,
skriv gpedit.msc og klik OK
Vælg så Brugerkonfiguration, Administrative skabeloner, System,
Strømstyring, dobbeltklik på Spørg efter adgangskode.... og vælg Aktiver
klik OK

Virker det?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-12-11 20:08

Ja, så er det gjort. Den var ikke aktiveret, men er det nu.

Desværre beder den stadig ikke efter adgangskode efter standby

Hvad skal jeg så prøve ???

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 21:58

Aner det ik' er løbet tør for ideer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-11 08:48

Du kan vel egentlig bare bruge en Pauseskærm, sæt den til x antal min,
og så sætte hak ved Beskyt med adgangskode ved fortsættelse!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-12-11 09:17

Hmm. nu er der sket noget.
Efter de 3 min. går skærmen på pause, og hvis jeg så rører ved musen "vågner" den igen, med en "boks" på skærmen hvor brugernavn er udfyldt, og hvor jeg skal indtaste adgangskode.
dette må anses for at virke, men dog ikke som jeg har været vant til.

Tidligere startede den op igen, efter pause, med den blå skærm, hvor der i højre side er ikoner med brugernavne. Klikker man på et af ikonerne, kommer der en boks frem hvor man skriver adgangskode. Det er det "billede" jeg gerne vil have frem, efter pause.
Billedet jeg efterlyser, er det der kommer frem, hvis man trykker <win start> og <L> nede samtidig, som er det samme billede der kommer, når man starter PC'en.

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-11 09:39

Klik Start > Kør
Tast Control Userpasswords2 og OK
Er der markering i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode....."
Hvis ikke, prøv at marker det punkt
Klik Anvend og OK

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-12-11 09:53

Der var markeret i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode....."

Som jeg skrev før: det virker som det skal, det er bare det forkerte skærmbillede der kommer frem, når den skal låses op.

MVH

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 04-12-11 09:55

Sådan slås velkomstskærmen til eller fra
Du skal have en computeradministratorkonto på en computer, som er medlem af en arbejdsgruppe eller en enkeltstående computer, for at slå funktionen Brug velkomstsiden til eller fra.
Der kan ikke logges på med velkomstskærmen på computere, som er medlem af et netværksdomæne.

Åbn Brugerkonti i Kontrolpanel.
Klik på Skift måden, brugere logger af og på.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis brugerne skal logge på computeren med velkomstskærmen, skal du markere afkrydsningsfeltet Brug velkomstsiden.
En bruger logger på computeren ved at klikke på sit brugerkontonavn på velkomstskærmen. Hvis en adgangskode er angivet for kontoen, bliver brugeren bedt om at skrive den.

Hvis brugerne skal logge på computeren uden at bruge velkomstskærmen, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Brug velkomstsiden.
Velkomstskærmen vises ikke længere, når du starter computeren. Du kan logge på computeren ved at skrive dit brugernavn (og din adgangskode, hvis du har en) i standarddialogboksen Log på Windows.

Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Brugerkonti, hvis du vil åbne Brugerkonti.
Funktionen til hurtigt brugerskift er kun tilgængelig, når velkomstskærmen er slået til. Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.

Kilde F1

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-12-11 00:58

Citat
Hmm. nu er der sket noget.
Efter de 3 min. går skærmen på pause, og hvis jeg så rører ved musen "vågner" den igen, med en "boks" på skærmen hvor brugernavn er udfyldt, og hvor jeg skal indtaste adgangskode.
dette må anses for at virke, men dog ikke som jeg har været vant til.

OPRET en ny (TOM) bruger - så får du en anden melding

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:36

Hva'så?

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 27-12-11 13:04

Tak for svaret Klaudi.
Langt om længe kom det til at virke, som jeg ønskede det, mange tak for hjælp.

Godt nytår.

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-12-11 08:25

velbekomme og i lige måde