/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Exe filer vises ikke på CD
Fra : Brassovitski
Vist : 588 gange
50 point
Dato : 09-11-11 18:21

Hej
Min søn har lige købt en ny PC, med Windows 7. Vi skal nu have installeret Office 2010, og har installationsfilen (.exe) liggende på en CD, sammen med en .png fil. C´D'n er afsluttet, men når jeg browser CD'n med Stifinder (Windows Explorer) vises kun .png filen, og systemet påstår hårdnakket at der kun er en fil på CD'n. Jeg prøvede så med kommandoen kør, men .exe filen vises stadig ikke.
Jeg har været inde i mappeindstillinger og ændre så endelser for kendte filtyper vises, men lige fedt hjælper det.
Er der nogen der har et tip til, hvordan jeg får vist .exe filen, så vi kan få office pakken installeret?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-11-11 18:32

Kig efter en .msi fil

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-11 18:34

Umiddelbart vil jeg tro den ikke er kommet med over.
Måske lader den .exe fil sig ikke overføre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-11 18:38

Hvis du lægger den CD i skuffen.
Starter stifinder (wintast+e)
Klik direkte på CD ikonet ude til venstre (ej udfoldningen)
Så burde alle alm. filer vise sig i højre rude.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-11 18:38

Haløjsa
Tak for hurtig svar. Jo filen ligger på CD'n og kan fint findes og exekveres på en anden maskine med Windows 7. Kan det have noget med sikkerhedsindstillinger at gøre måske?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-11 18:39

No Eyvind
Det er lige præcis det der ikke sker.Hmm!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-11 18:44

En EXE fil kan jo være farlig, så det kan da godt være at det er sikkerheden som træder til.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 35 point
Dato : 09-11-11 19:20

Kan du ikke kopiere indhold fra CD over på en USB pind og køre det derfra?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-11 19:41

Ligger der en fil der hedder setup eller pro11, pro12 eller pro13?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-11 22:47

Haløjsa igen
Jeg flyttede filen over på en USB stick som Klaudi forslog, og har nu fået installeret Officepakken, men det løser jo ikke problemet med at filen ikke vises på CD'n.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-11-11 09:15

Er det en original office CD?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-11-11 09:30

I Stifinder -> Klik på Funktioner -> Vælg Mappeindstillinger -> Vælg Fanebladet Vis

Check at der IKKE er flueben i boksen Skjul filtypenavn for kendte filtyper!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-11-11 09:43

webnoob. Nej det er ikke en original CD, men en original installationsfil, downloadet fra Microsofts onlineshop, og som tidligere nævnt, den virker fint på en anden PC med Windows 7.

dogvillestar Er iorden
Jeg har sendt en forespørgsel til supporten hos Computersalg, hvor maskinen er købt, så må vi se om de har en løsning.
En kollega har haft samme problem på en helt ny Medion PC, også med Windows 7, så det er åbenbart noget i den sidste nye version af Windows 7 Home Edition, der driller. Jeg har søgt lidt på Microsoft's hjemmeside, men kan ikke rigtig finde noget.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 10-11-11 14:48

Den Office 2010 der ligger på en ny maskine er en prøvevertion og skal have en gyldig nøgle for at den fortsætter med at virke.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-11-11 15:31

Hallooo kimpetersen
Citat
Den Office 2010 der ligger på en ny maskine er en prøvevertion og skal have en gyldig nøgle for at den fortsætter med at virke.

Vil du være venlig at læse tråden, inden du svarer?
Det er ikke en prøveversion, den afinstallerede vi selvfølgelig med det samme. Som tidligere skrevet er installationsfilen hentet fra Microsoft's onlineshop. (en Shop er et sted man køber ting)

Citat
webnoob. Nej det er ikke en original CD, men en original installationsfil, downloadet fra Microsofts onlineshop, og som tidligere nævnt, den virker fint på en anden PC med Windows 7.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 19:31

Og passer den til din udgave af WIN7 32/64 og office 32/64
DK eller UK

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-11-11 20:53

Citat
Og passer den til din udgave af WIN7 32/64 og office 32/64
DK eller UK

Det er jo underordnet, alle filerne skal jo kunne vises alligevel.
Hvilken type CD/DVD er det?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 22:45

JAMEN DOG: sig DET til SPØRGER
Han kan jo IKKE finde skidtet?
Men whatt69..
Prøv at hent
http://www.xyplorer.com/
Så kan det være du endda kan se gamle filer der ligger og spøger i baggrunden af dit system
Det er WINDOWS Explorer der brokker sig.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-11-11 22:48

Og vil du ikke betale for programmet,
så kan du hente det her

http://avaxsearch.com/avaxhome_search?q=XYPLORER&a=&c=&l=&sort_by=&commit=Search

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-11-11 23:14

Haløjsa
For det første så kan Office pakkerne køre på alle versioner af Windows, hvis man lige ser bort fra at forsøge at få en office 2010 til at køre på en Windows 95 eller 98.
Og for det andet så spøger det åbenbart på maskinen, for her til aften, da jeg startede maskinen, for at gøre et nyt forsøg, kunne jeg pludselig godt se .exe filerne på CD'n. Så problemet er løst, men spørg mig ikke hvordan. Det eneste jeg har kørt er noget Windows update, så mon ikke der har været en 'bug' i en tidligere update??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-11 16:35

Er problemet så løst?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-12-11 22:16

Jeg tror jeg har fundet en mulig løsning! Jeg fik en mistanke om at det måske var CD'rne der ikke duede, og kom til at tænke på at de jo var brændt med det samme brænderprogram. Jeg fandt så ud af følgende:
A. Brænderprogrammet var installeret 2 gange, men i 2 forskellige versioner, en XP (32 bit) og en Windows 7 (32 bit)og med forskellige versionsnumre.

B. En CD, brændt med et andet brænderprogram var der ingen problemer med.

Konklusion (Måske) Enten var dobbeltinstallationen af programmet årsag til dårlig brændte CD'r eller også er programmet ikke 100% kompatibel med Windows 7 (64 bit), selv om det står i specifikationerne. Jeg Jeg afinstallerede brænderprogrammet, og geninstallerede en 64 bit version, brændte en ny CD,og der er ingen problemer med at se exex filer nu. Meget mystisk, men der må jo have været en bug i den tidligere version af programmet i forhold til Windows 7, 64 bit.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-12-11 22:18

Tak for svaret Klaudi. Det var dit svar der i første omgang reddede installationen, så du får pointene.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-11 22:41

nisserne har været tidligt ude