/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows xp pack 3
Fra : fuglerede
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 08-07-11 19:20

Jeg har en HP computer, hvor der er installeret Windows XP pack 3 på, men jeg har det ikke på CD. Men jeg har nummeret på windows'en, som er på computeren. Hvordan kan jeg få en kopi af windows XP pack 3 på en CD, da jeg gerne vil formatere min computer?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-07-11 19:24
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-07-11 19:25
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-07-11 19:27

NB: lad være med at klikke på noget fra siden, den skulle gerne starte af sig selv
http://www.softwarepatch.com/windows/winxpsp3-security.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-11 19:28

Eller hente service pakken sammen med alle de andre opdateringer til XP, der er altid et hav af opdateringer efter en formatering

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-11 19:43

Det er jo nok ikke servicepack 3 der mangler, det er win XP, hvis du er heldig er der en mappe på din pc med filerne til XP, prøv at kigge i windows mappen efter en mappe der hedder i386

Kommentar
Fra : fuglerede

Dato : 08-07-11 21:00

Jeg har nu downloadet service pakken, og den er gemt på mit skrivebord. Men jeg kan ikke lægge det over på en CD?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-11 21:32

Du kan brænde .exe filen over på en CD, brænd en data CD eller du kan vælge denne iso: http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?familyid=2fcde6ce-b5fb-4488-8c50-fe22559d164e&displaylang=da
og så brænde en ISO CD, hvis ikke dit brænder program kan brænde imager så brug Active@ ISO Burner: http://www.ntfs.com/iso-burning.htm

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-07-11 22:33

Citat
Jeg har nu downloadet service pakken, og den er gemt på mit skrivebord. Men jeg kan ikke lægge det over på en CD?

Den skal BARE lægges på en skive /GEMMES = intet andet.
AT BRÆNDE DEN SOM ISO er RENT tidspil, da det er en EXE fil, der under ALLE omstændigheder
skal UDPAKKES = EXE til ISO - for at udpakkes til EXE igen

ELLERS er der NOGET GALT med din brænder

Jeg har den selv, og der er ingen problemer, med DEN
MEN du skal jo først have INSTALLERET en NY XP HOME
før du kan bruge den.
Citat
Men jeg kan ikke lægge det over på en CD?

UP´S = har du egentlig en BRÆNDER/ da du ikke ved mere om din XP
Det er JO trods ALT et GAMMELT system, og dengang, var en brænder ikke
alle-mand´s EJE.

Læg det over på et USB STIK = hvis det er på din PC ``====?????? STIKKET ALTSÅ
Ellers er det bare igang med = GAMLE KASETTER

xxxxxxxxxxxxxx

Citat
Hvordan kan jeg få en kopi af windows XP pack 3 på en CD,

Citat
Det er jo nok ikke servicepack 3 der mangler, det er win XP,

Citat
Hvordan kan jeg få en kopi af windows XP pack 3 på en CD, da jeg gerne vil formatere min computer?

GLEM DET, SPØRG ANDRE.

Eller spørg så selv FANDEN ved hvad
DU IKKE VIL HAVE

Kommentar
Fra : fuglerede

Dato : 08-07-11 22:55

Tak til jer alle sammen. Har fået downloadet det på en anden computer og sat det på en CD.

Men er det egentlig ikke ulovligt at bruge? Så vidt jeg ved, så er det sådanne servicepakker man burde købe i butikkerne.

Kh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-11 23:55

Nej det er ikke ulovligt at bruge, det er en opdatering til et styresystem som du har betalt for en gang, du opdaterer jo din Windows regelmæssig og det er gratis ikke?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-07-11 07:05

Du skal ikke regne med at kunne installere xp med en servicepack!

Det kan være at windows xp ligger på en skjult partition, så du kan gendanne pc til fabriksindstillinger

Kommentar
Fra : fuglerede

Dato : 10-07-11 21:21

Jeg vil gerne formatere min computer, som har windows XP på.. Men jeg har ingen CD med Windows XP på, hvordan får jeg den formateret?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-07-11 08:50

a1. kraver du kan bygge CD/DVD'er på din preinstalleret XP, som du burde ha gjort som noget at det første da du fik maskinen

a2. Bestil det sæt CD/DVD'er hos HP, som du selv skulle ha lavet -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=da&dlc=da&cc=dk&docname=c01575566

b. at der findes en i386 mappe på din maskine, hvor XP er installeret fra, så findes der tools/vejledning på internettet om hvordan man bygger en installations CD/DVD ud fra dette biblotek.

c. du kender en med samme maskine/software og du kan få en kopi af deres CD/DVD'er (Det er din Windows licens nøgle som ikke må kopieres/genbruges på andre maskiner)

d. du kender en som har en Windows XP CD/DVD af samme type som du køre pt. (har licens til), og få en kopi af deres Windows Installations CD/DVD. (Her skal du dog i gang med at findes drivers til netop din maskine ved siden af)

e. Du aflevere maskine i en PC/EDB forretning/eller hos en PC kyndig ven, og så kan de installere din maskine om for dig med din Licens nøgle.

Kommentar
Fra : fuglerede

Dato : 11-07-11 14:02

b. i386 mappe på min computer.

Der er omkring 5 af disse mapper på min computer?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-07-11 22:34

Så har du sikkert også stadig muligheden få at oprette HP's egen genoprettelses DVD

Klik på Start , Alle Programmer , System Genoprettelse og klik så på PC Genoprettelse Diskette Creator .
For at fremstille genoprettelsesdiskette sættet, så åbn softwaren og følg vejledningen, der kommer på skærmen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 19:48

Citat
http://www.kandu.dk/spg156695.aspx