/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny/gammel comp - Ingen internet? fortsat
Fra : Eyvind
Vist : 469 gange
40 point
Dato : 08-07-11 10:39

Fortsættelse af bubulu's spørsmål.

http://www.kandu.dk/spg156675.aspx

Bubulu's sneste problem er at få driverne ind som der er hentet.

Citat
Jeg har nu downloadet begge dele, men jeg ved ikke hvad jeg nu skal gøre med dem? Der er mange forskellige mapper osv, det er lidt svært at finde rundt i dem.
Og undskyld ulejligheden, men det er første gang jeg har sådan et problem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-11 11:09

Du har jo hentet driverne på en anden computer.

Du kan hente dine drivere her:
http://dk.fujitsu.com/support/downloads.html
klik på Microsoft Windows XP
klik så på den lille prik ved Windows XP
Nu kan du hente driverne til din Scaleo

Det er ikke altid at link virker lige godt.

1. http://dk.fujitsu.com/support/downloads.html

2. sæt dette ind identifikationsnummer ind i søgefeltet yssp 238366 og klik på pilen

3. klik på Microsoft Windows XP

4. klik så på den lille prik ved Windows XP

Nu er der nogle sorte linier ..........................FLASH BIOS skal du ikke røre
Men hent disse 3:
audio
Chipset
Lan
For hver kategori er der flere drivere men brug den øverste som er den nyeste.

5. nu kan du lægge driverne på en CD eller USB drev hvis det fungerer.

6. driverne kan nu køres fra din "nye" computer eller du kan opdatere fra enhedshåndtering og så henvise til CD drevet ( D:)

Bare spørg videre indtil det virker.

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 08-07-11 12:21

Okay før sagde du jeg kun skulle downloade Chipset og LAN .. Men nu har jeg så også downloadet Audio og sat det på et USB.

Men hvad gør jeg så, når jeg åbner USB'et på den anden computer? Jeg skal vel installere det hen på computeren på en eller anden måde? Eller hvad skal jeg gøre, der er en masse mapper og filer som jeg ikke rigtig kan finde rundt i.

En meget detaljeret besvarelse ville hjælpe.

Kh

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 08-07-11 12:29

Altså, hvordan kører jeg dem på min "nye" computer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-11 13:29

Det er ikke sikkert den kan lide at køre dine driverprogrammer fra USB - så kopier det du har hentet over i en mappe på skrivebordet på den "nye" comp.

Der står et sted at Xp selv har de drivere med som ikke står til download, så den Chipset driver er til skærmkortet.

Så prøv lige en kørsel af en hentet LAN som den første.

Du har nu hentet en zipfil som sikkert kan åbne sig selv.
dobbeltklik på filen og vælg udpak
eller
højreklik og vælg udpak her (det er mappen du står i)
nu laver den en mappe - dobbeltklik på mappen
Jeg kan ikke teste videre herfra min win 7

Når du har en mappe hvor driveren er udpakket kan du i enhedshåndtering ud for LAN/netværkskort vælge opdater driver og så pege på den mappe hvor du har pakket driveren ud.

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 08-07-11 13:51

Problemet er, at der ikke er noget LAN/netværkskort-ikon at trykke på. Der er intet internet-ikon nede i højre hjørne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-11 14:20

Højreklik på computer og vælg egenskaber
Hardvare
Enhedshåndtering

Der burde stå noget om nætværkskort

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 08-07-11 14:37

Virker stadigvæk ikke.. Og der er simpelthen ingen ikoner nede i højre hjørne, hvor de burde være.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-11 16:14

Der er ingen netværksikoner nede i hjørnet før netværksdriveren er lagt ind.

Når man formaterer sin harddisk i forbindelse med ny installation af eks. XP følger der standarddrivere med XP så computeren kan "køre" - men den kører ikke så godt før de rigtige drivere er lagt ind.
Det gøres normalt fra den CD som hører til computeren, eller noget mere besværligt når man selv skal ud og hente driverne hos fabrikanten.

1. Kan det lade sig gøre at åbne de zippede filer som du har hentet.
2. Kan du lægge de hentede filer ind på den "nye" computers skrivebord i en mappe.

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 08-07-11 19:31

De er lagt ind på skrivebordet osv. Men når jeg trykker på den fil, som burde starte installationen, så sker der ikke noget. Der bliver ikke installeret noget, der sker i hvert fald ikke nogen forskel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-11 20:04

Tja - så kan jeg ikke rigtig se hvad der er galt.

Annuller spørgsmålet
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-11 08:46

Desværre endte spørgsmålet uden resultat, så derfor annulleres det.