/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænding af cd. musik?
Fra : Nul7
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 07-02-11 15:16

Hej..Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke mere kan rippe en cd. med musik og derefter brænde den til en cd. der kan afspilles i en alm. cd. afspiller.
Jeg har forsøgt med Windows medie player og med Nero brænding, men begge laver waw filerne om til lydspor cda.
Hvad gør jeg forkert?
Det er min egen musik, så den må jeg vel også kopiere.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-11 15:21

Citat
laver waw filerne om

Den må du lige forklare....

Wave filer er MS-musik-filer.....

Filerne SKAL da være i cda for at spilles på en alm. cd-afspiller (eller bil)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-11 15:23

Hvis du beder den brænde LYDcder - så bliver de som de skal være...... (og ikke i wave format)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-02-11 16:23

Ja nemlig som refi siger. Ved at vælge LYD cd og ikke DATA cd bliver den korret med både indløb og udløb.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-11 16:28

Citat
der kan afspilles i en alm. cd. afspiller

Citat
men begge laver waw filerne om til lydspor cda.
Hvad gør jeg forkert?

Du gør IKKE noget forkert.... De SKAL være sådan....

Hvis det er wav-filer du har på de CDer skal de ikke rippes hvis de stadig skal være wave - så skal de bare kopieres....

Men LYDcd-brænding ændrer filerne til noget der kan afspilles i alle afspillere - derfor til cda

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 07-02-11 17:22

Hej begge to, jeg har fået det til at virke, det var min cd. afspiller der gik i baglås, nu har den spist 2 cd.er der sidder fast i radioen, selv med vold kan jeg ikke få dem ud, så farvel med dem..
Tak for svaret.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 07-02-11 17:23

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-11 17:45

Selv tak...