/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tomme reg. databasenøgler.
Fra : kai-d
Vist : 3923 gange
100 point
Dato : 02-02-11 13:41

Jeg har et program der hedder SLOW PCfighter, til at rense op på min PC.
Der kommer en masse fejl hver gang jeg kører dette oprensningsprogram, det gør at PC-en igen bliver meget hurtigere, men de kommer i løbet af en til to dage.
Fejlene et for det meste godt et halvt kundrede.
Tomme reg. databasenøgler
Hvor kommer de mon fra?
Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-02-11 13:59

Citat
Tomme reg. databasenøgler
Hvor kommer de mon fra?

Der står, hvad programmer de tilhører.

Ellers regn med at du laver en ny regkey, for hvert program du åbner.
50 tomme nøgler er ingenting.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-11 15:24

Jeg synes ellers at en 50 tomme nøgle er stor.

Undskyld, kunne ikke lade være.
Er lige med på en lytter, da jeg selv leder lidt efter et godt program til at rydde op på min PC.
Synes den er noget sløv på det sidste.
Er SLOW PCfighter et godt program?

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 02-02-11 15:33

Hej PrivateDK

Ja men det virker rigtigt godt, og det ryder godt op, det gør hastigheden meget bedre.
Men det undre mig meget at det for det meste er lige netop i det onråde at der er fejl.
Programmet beretter selv hvor fejlene ligger.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-11 15:39

Nu er det sådan at tomme nøgler IKKE er = med fejl
Mange programmer benytter f.eks tomme nøgler til midlertidige indstillinger
For at spare tid næste gang programmet startes slettes nøglerne ikke

Så når de bliver ved med at komme er det fordi du har et program der skal bruge dem, det vil sige at dit "oprydnings program" fjerner noget der SKAL være der

Er du uheldig kommer du til at geninstallere et program for at få det til at virke igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-11 16:32

Slow PC Fighter er det tætteste på at være et snyde program som et program kan være, synd fordi programmet kommer fra samme firma som har det udmærkede Spam Fighter program, du ville være bedre tjent med den gratis CCleaner som mange er meget glade for, jeg bruger den dog ikke selv heller ikke Slow PC Fighter,
eller brug Microsofts egen oprydning den er god åben siden i Internet Explorer og kør en fuld scanning og oprydning, der er link til både Windows XP og Windows 7:
http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-02-11 16:33

Citat
Synes den er noget sløv på det sidste.
Er SLOW PCfighter et godt program?

Har prøvet mange men dette er det bedste indtil videre, og så har det en nem, pæn og venlig brugerflade.
http://www.wisecleaner.com/wiseregistrycleanerfree.html

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-11 16:48

Den prøver jeg lige o.v.n.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-11 16:55

o.v.n.
Når jeg bruger det link du har lagt ind, siger ja, og accepter alt, får jeg følgende besked:

'Vi beklager. Denne version af Windows Live OneCare-sikkerhedsscanneren fungerer ikke med webbrowseren eller operativsystemet.

Du skal have Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server, Windows Server 2003, Windows Vista eller Windows 7. Du skal også have enten Microsoft Internet Explorer 6.0 eller MSN® 9.0 eller nyere.'

Jeg kører Win 7 og IE8. Kørte en windows update så sent som i går, så alr er uptodate. Alt er købt og betalt. Er det noget du har oplevet??

Mvh

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-11 17:00

Problem løst.
Kunne ikke bruge dit link direkte.
Skulle selv klikke mig ind til programmet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-11 17:42

Linket er vist fra en Linux computer som ikke kan bruge onecare.live, måske derfor at den er gengivet forkert, men jeg bruger den på min XP computer og der virker en online oprydning godt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-11 17:47

Jeg ville ikke bruge online oprydning, den tjekker jo alt hvad du har på pc,
så man skal da vist passe på med det!

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-11 20:10

Arrgh. Nu har jeg prøvet at få lov til at bruge det der onecare, jeg ved ikke hvor længe. Søgt på løsninger, læst hjælpe tekster og sat indstillinger op.
Men jeg bliver ved med at få en activex fejl og programmet er blokeret af sikkerheds årsager. Jeg kan ikke engang selv få lov til at sige at jeg godt vil accepter at det kører. Lidt MS blokere et program selv anbefaler at bruge.... En gang i mellem sååå..... igen arrrgh!!
Nu er jeg sgu blevet stædig, skal bare lige sunde mig i ringhjørnet inden jeg går i kamp igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-11 21:20

Citat
den tjekker jo alt hvad du har på pc,
så man skal da vist passe på med det
og det kommer fra en, der som jeg husker det, bruger Googles tjenester Microsoft har en privatlivs politik i modsætning til visse andre
Scanneren kører fint på min XP i øjeblikket, i har vel husket at klikke på den gule linje og tillade at hente program og ActiveX?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-11 21:41

Google undersøger squ da ikke alt hvad jeg har på min PC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-11 21:46

Først scannes for spyware og virus og så kommer
scanning til rensning af registreringsdatabaseb
diskoprydnings scanning
scanning af diskdefragmentering
scanning for åbne porte
og den slutter af med at give oplysninger om computerens tilstand
det må siges at den går grundig til værks og hvis din Windows er lovlig har du intet at frygte

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 02-02-11 23:11

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Også mange tak til alle der har skrevet.

Mvh.
Kai.