/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
router
Fra : kivi
Vist : 703 gange
100 point
Dato : 29-01-11 13:38

min router er begyndt at hoppe af og på ,det er en d-link , hvad hedder den bedste router

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-01-11 13:44

Mener D link er den bedte router

hopper den af, kan det være fordi den kører på kanal 6 som alt kører på almindeligvis

og dermed forstyrrer hinanden

prøv om du kan ændre den til at køre på en anden kanal, det her jeg gjort og løst det problem du nævner

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 29-01-11 14:04

Den bedste router er endnu ikke opfundet!
Men D-Link er et udemærket mærke. Der er dog mange modeller at vælge imellem, alt efter hvad det er du gerne vil have den til at skulle håndtere.
Modellen 655 er rigtig god. Den kan håndtere både 2,4 og 5 GHz på samme tid, den kan også automatisk skifte kanal, hvis der er for meget trafik på en kanal, så finder den selv en ny kanal med mindre forstyrelser; og så har indbygget et USB port for printere, så du kan køre med den som netværksprinter.

Dine information er mangelfulde, så derfor må du nøjes med en mere overordnet gætteri.
Hvad er det der hopper af og på?
Er det kun den trådløse del, eller er det hele systemet?
Hvor gammel er din router, og hvor meget er den tændt i døgnet?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-01-11 16:10

Ja jeg "tænder" mest på cisco og linksys routere (de er også til hjemmebrug).

Som en anden også har skrevet så prøv og skift kanal på routeren, evt. opdater firmwaren på routeren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-11 23:03

Hvad er det for en D-link model du har.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 30-01-11 00:16

Der er ikke nogen router der er fejlfri, og det beror helt på anvendelse hvad der er bedst. Det er samtidig lidt af en religion hvad man kan lide.
Skulle jeg selv foreslå nogle:

Linksys
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=705749

Netgear
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=641103

Har selv den sidst. Den har foreløbig kørt 100 for mig. Den har løst nogle problemer jeg havde med den gamle Linksys jeg havde.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 30-01-11 09:38

Tak for svaret severino.