/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stifinder skift mappe farve
Fra : 2100
Vist : 2104 gange
50 point
Dato : 13-01-11 18:35

Når man højre klikker på en mappe i stifinder, klikker på egenskaber derefter tilpas. Her kan man vælge et billede til at sætte på mappen. Når billede er valgt klikker man på anvend og Ok.
Hvorfor er mappen, den som man har højre klikket på ikke billede på som den i tilpas.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-11 18:50

Det er fordi mappens udseende skal være et ikon..................så kommer mappen til at se ud som det ikon der vælges.

Dit billede skal lige laves om til ikon først.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-11 18:51
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-11 19:33

Når du klikker på ikonen Visninger så skal du vælge Store ikoner, der kan du selv vælge et billede som vises i mappe ikonen eller skifte det billede som Windows har valgt, det er ikke nødvendig at bruge en ikon billede men du må godt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-11 10:24

Citat
Det er fordi mappens udseende skal være et ikon..................så kommer mappen til at se ud som det ikon der vælges.

Dit billede skal lige laves om til ikon først.

Arg Eyvind det er ikke helt rigtigt.

Jeg har gjort som spørger og i "Visning" her jeg valgt "Store Ikoner"
Sådan her ser det ud hos mig http://peecee.dk/upload/view/284389 i Windows 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-11 11:16

Ja ja webnoob, men det er jo indholdsvisning - jeg tror at spørger vil have selve mappen til at vise et billede.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-11 13:39

Eyvind, princippet er det samme, jeg kan gøre det samme på mapper som ligger niveauer over eller under. Det jeg har gjort er højre-klik på mappen -> Egenskaber -> vælg fanebladet Tilpas, på fanebladet klikket på mappen "Vælg fil..." og så valgt et billede.

Men for at det skal virke, skal man også vælge hvordan man vil vise sine mapper, så man skal også optimere sin mappe til en spicifik type filer, dette gøres også på fanebladet Tilpas

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-11 16:09

Ok - men det kan den så ikke i min Vista ultimate udgave.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-11 18:12

Selvfølgelig kan du det, det er en funktion der også er i XP. Du skal bare gøre det direkte på mappen, ikke på mappen så man kan se i biblioteket.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-11 20:08

Du kan ikke bruge et billede som mappe, det skal være et ikon som Eyvind skriver,
har os prøvet den med tilpas, der sker intet!

Du kan med et lille gratis program fra Nirsoft højreklikke på en mappe og vælge et ikon til den
http://www.nirsoft.net/utils/nirext.html

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-11 20:30
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-11 20:38

Det er sgu' da meget sjovt at det så virker hos mig på både XP og 7.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-11 21:49

Det virker også her på min XP og på min brors 7er det med at vælge et billede uanset størrelse fra billedmappen og bruge som billede på den mappe man vil ændre
Citat
Du kan ikke bruge et billede som mappe, det skal være et ikon som Eyvind skriver,
det passer ikke Klaudi med flere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-11 21:56

Citat
det passer ikke Klaudi med flere

Gu' gør det da så

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-11 22:34

Så'n ser nogle af mine mapper ud, når der er skiftet IKON på dem
http://peecee.dk/upload/view/284415/full

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-11 22:53

Wenoob
Citat
Jeg har gjort som spørger og i "Visning" her jeg valgt "Store Ikoner"
Sådan her ser det ud hos mig http://peecee.dk/upload/view/284389 i Windows 7

Dette er ikke mappen - men indholdet i mappen som vises.

Her ændrer jeg udseende af selve mappen , som bare var en ny mappe.
http://www.billedeupload.dk/photo/2011-01/f44f514c/mappeikon.jpg.html

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-11 23:34

Eyvind for fanden hør nu hvad jeg skriver. Det er ikke på overmappen man kan får det resultat, det er på selve mappen, jeg har bare gjort det på flere mapper. Jeg her en film mappe og under den har jeg så en mappe for film jeg har, jeg har så bare valgt at gøre som jeg har skrevet på alle undermapperne så billedet for hver film er vist.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-11 09:24

Tja - windows er så ikke bare windows .........................
Windows veje er uransagelige.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-11 10:54

Alt imens i diskuterer om hvordan (ikke om det kan lade sig gøre - for det kan det) man ændrer mappe farve og billede, har i så bemærket at spørgeren 2100 glimrer ved sit fravær?
Ingen af os ved om det er til Windows XP eller Vista eller 7 at der bliver spurgt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-01-11 10:59

Ja så'n er det, man spør' og spør' og er skide ligeglad med at være med i spørgsmålet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-11 11:05

Nu spørgeren alligevel ikke gider deltage, så kan jeg jo fortælle jer at Folderico også kan bruges i Windows 7 og måske Vista, hvis man nu skulle ønske alle mulige forskellige farver og ikoner på mapperne:
http://eng.softq.org/folderico
min allerførste computer var med Windows 98 og havde disse muligheder indbygget, der kunne man også selv bestemme baggrunds farven inde i mappen eller vælge et billede som baggrund i mappen ligesom man stadig selv kan vælge på skrivebordet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-11 11:07

Ja eller annulerer bare spørgsmålet, jeg så godt du kom med bemærkninger i det næste spørgsmål, som spørgeren slet ikke forstod eller lod som om hun ikke forstod

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-11 11:14

Jeg køber en computer med mapper der har pæne billeder på.............................nemlig.

Sorry "2100 " - desværre er vi vist ikke helt enige om at løse dit mappeudseendeproblem.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-01-11 11:17

Er godt klar over spørger ikke følger med, det sker jo 20-30% af gangene og fulgte spørger med så var der nok kommet noget fra ham.
Af den grund vælger jeg også at holde op med at abonnere på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-01-11 11:35
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-11 11:53

Sorry jeg havde så kun set på dit nederste link, den til XP

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 16-01-11 13:29

Hej takker for alle svar, har ikke været på nettet de sidste par dage. Vil nu læse alle svar og se om jeg kan bruge noget af dette.

Angående skiftning af ikon for mappe har jeg ingen adgang til, da jeg er koblet op på en firma server men kun skifte billede. Jeg ville gerne on jeg kunne gøre nogle af mine mapper røde, blå og grønne. Eksp. at grøn mappe inderholder projekter, røde mapper inderholder korspondance o.s.v.

Håber at dette måske giver lidt mere mening.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 16-01-11 13:31

Det er XP som der bliver brugt.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 16-01-11 15:44

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-11 16:37

Velbekomme