/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Manglende lyd
Fra : smutter50
Vist : 531 gange
200 point
Dato : 07-11-10 19:03

Min bærbar,en HP, har pludselig mistet lyden.
Alle indstillinger står, tror jeg, rigtigt, og jeg har opdateret drivere...
Kan en eller anden lige et trick :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-10 19:06

Citat
Alle indstillinger står, tror jeg, rigtigt

Sikkert der fejlen ligger.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-11-10 19:44

Har du prøvet med headphones?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-10 19:46

Citat
Kan en eller anden lige et trick
ja gå til Enhedshåndtering og højre klik på lydkortet, klik på Fjern for at fjerne lyddriveren, genstart computeren og Windows finder måske en brugbar driver på nettet, eller bruger du den driver du har hentet, altså hvis det er den rigtige driver, noget kan tyde på at du har hentet en forkert driver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-10 19:48

Der er sikkert en Recovery partion på den computer, der er alle drivere gemt til engang du skal gendanne computeren, du kan finde lyddriveren der og installere den derfra, når du har fjernet den driver der er nu og som ikke virker

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 07-11-10 21:03

Headphones virker heller ikke...
Tør jeg bare fjerne de 2 "ting" der ligger under lyd under enhedshåndtering ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-10 21:16

Er der 2 ting på min computer er der mange under Lyd, er der nogle gule spørgsmålstegn? Hvis ja så kan du forsøge at opdatere driver ved først at klikke på det lille + og så højre klikke på den enhed som mangler driver, klik på Opdater driver og giv lov til at søge på nettet, virker det ikke så kan du opdatere igen og denne gang pege på den driver som er gemt på Recovery partionen eller den du har hentet på nettet.
Hvis der ikke er et gult spørgsmålstegn så klik på det lille + ud for Lyd og find lydkortet det hedder måske noget med Realtek, højre klik på den og klik på Fjern.
Det sker der ikke noget ved, du har jo ingen lyd allerede nu så det kan ikke blive værre, genstart så computeren og så kommer der en Guide: Der er fundet ny hardware, det er dit lydkort og du kan vælge mellem at lade guiden søge på nettet eller pege på en (virksom) driver du har gemt på computeren

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 08-11-10 18:50

Recovery partion???.
Hvor ligger sådan en fætter :)

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 08-11-10 19:15

OK. Lige meget. Har fjernet og så geninstallerede den selv og nu virker det :)))
Tak o.v.n.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-10 19:28

Selvtak - det plejer at virke det med at fjerne den defekte lydriver, husk nu at afslutte spørgsmålet når problemet er løst

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 08-11-10 21:37

Har det virket før - så brug gendannelse til tidligere tidspunkt. Så virker det fint igen.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 10-11-10 23:32

Citat
husk nu at afslutte spørgsmålet når problemet er løst

Nemlig .