/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gps på Bærbar
Fra : BL14
Vist : 482 gange
50 point
Dato : 13-06-10 13:33

Hej Hvilket program skal jeg bruge hvis jeg vil have et navigationsprogram som TomTom eller Garmin på min bærbar, der må være et der kan bruges
mvh Troels

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 60 point
Dato : 13-06-10 13:41
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-10 13:51

Hvis du læser linket fra Stoenberg så vil du se at det er en meget dyr og klodset løsning, alt kan lade sig gøre (næsten) men det er jo ikke bare programmet du skal købe, du skal også have en antenne til at fange gps signalerne, enten kabel eller bluetooth tilslutning til den bærbare så kabinen i bilen risikerer at blive et labyrint af ledninger.
Alle gps programmer som kan køre på Windows mobile kan sandsynligvis bruges
En rigtig gps enhed er meget billigere og fylder ikke hele passager siden men sidder diskret oppe i forruden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-06-10 14:21

Selv om en PC løsning, kan virke klodset i en bil, så har den også nogle fordele i andre sammenhæng.
Jeg har brugt det en del, at have et søkort i PC'eren, som så kan vise mig, hvor jeg er, ude i det våde element, og om der er vand nok under kølen.

Inden den GPS som vi kender i dag, brugte jeg CD'er med Danmarkskort, København kort og Europakort, som havde GPS funktioner. Men jeg må så indrømme at den moderne GPS, kan gå i langt flere detaljer på gadeplan i dag.

Min ældste GPS, en Garmin PlusII, kunne endda ud fra e indlagt kurs, styre skuden fra A til B via indlagte waypoint, hvis man havde en rormaskine tilsluttet. Så man skulle så bare holde øje med den anden trafik omkring en.

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 13-06-10 15:59

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-06-10 17:06

- velbekommen BL...