/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Audacity - afspilning
Fra : senta123
Vist : 530 gange
60 point
Dato : 08-06-10 13:35

Hejsa.
Jeg har optaget 7*3 timers lyd med audacity. Problemet er nu, at når jeg vil afspille filerne, er de hver især delt op i små filer af 10 sek. Det er rigtig bøvlet og uoverskueligt at skulle åbne en ny fil hele tiden. Er der ikke en måde, hvorpå man kan få afspillet filerne kontinuerligt? Håber virkelig, at der er nogle der kan hjælpe, for optagelserne er rigtig vigtige for mig Det skal lige siges, at jeg ikke er særlig habil med en computer.

Mvh. Maria Louise

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 08-06-10 14:16

Du kan eksportere filerne og spille dem i mediaplayer,

Kommentar
Fra : senta123

Dato : 08-06-10 14:25

Det har jeg prøvet, men den siger, at det er et format der ikke kan afspilles i media player.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 08-06-10 14:26

Jeg optager en LP som én fil, derefter klipper jeg melodierne ud enkeltvis og eksporterer
til musikmappen.
I mediaplayer kan man lave afspilningslister, så kører det.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 08-06-10 14:29
Kommentar
Fra : senta123

Dato : 08-06-10 14:36

Jeg er ikke i gang med at lægge lp'er over på min computer. Problemet er, at jeg har optaget nogle interviews og oplæg som gerne skulle kunne afspille i én fil, men som i stedet er delt op i filer af 10 sek. varighed. Er nødt til at åbne en ny fil hver 10 sekund og det er ret belastende, så tænker, at der må være en måde, hvorpå jeg kan åbne dem alle på én gang.

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 60 point
Dato : 08-06-10 14:37

Du får mulighed at eksportere som waw eller mp3

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 08-06-10 14:39

du markerer hele sekvensen i audacity, som én fil
og eksporterer

Kommentar
Fra : senta123

Dato : 08-06-10 14:58

Problemet er, at jeg ikke kan åbne hele sekvensen på én gang. Så skal jeg åbne ti sekunder af gangen og klippe dem ind og eftersom der er tre timer er det en ret lang proces. Jeg har dem gemt som lydfiler, men der fylder tre timer 692 små filer, så det er et stort arbejde at skulle klippe dem alle ind. Aner heller ikke hvorfor den har klippet dem i stykker og gemt dem som små filer i stedet for bare at gemme en stor.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 08-06-10 15:01

Ligger de i samme fil skulle det være muligt at åbne dem alle på én gang i audacity

Kommentar
Fra : senta123

Dato : 08-06-10 15:14

Problemet er at de ligger i 692 små filer á 10 sek. Kan man samle dem i én fil? Når jeg prøver at åbne dem alle på én gang spiller de bare oveni hinanden.

Kommentar
Fra : senta123

Dato : 08-06-10 15:19

Ahh... Nu har jeg forstået hvad du mener med at eksportere og kan nu høre dem i media player. Var fordi jeg manglede et program, men det har jeg hentet nu. Tusind tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : senta123

Dato : 08-06-10 15:19

Tak for svaret brorteil.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 08-06-10 15:41

velbekomme