/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gasslange
Fra : jesper.s
Vist : 3985 gange
65 point
Dato : 07-06-10 13:05

Hej.

Kan det være rigtigt at en gasslange til gaskomfur (ny bygas København) med omløber i begge ender ½" koster 4-500 kr? Mener at have set en til omkring kr. 100, men kan selvfølgelig ikke huske hvor.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-06-10 13:07

Prøv www.hvidevaredele.dk
har ikke selv kigget efter, men de plejer at hjælpe med lidt af hvert.
mvh
pbp

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 75 point
Dato : 07-06-10 13:24

Hej Jesper.

Jo, du har ret i af en færdigmonteret, armeret slange med omløbere koster i omegnen af 500 kr -
men når du bor i København kan du med fordel henvende dig her:
http://www.kjoeller.com/gasdele.htm
de kan lave en slange til dig på den længde du ønsker til lidt over 100 kr meteren.
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 07-06-10 13:25

Jeg har set det til under 100 kr. i campingforretning

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-06-10 14:23

Hvis du har problemer med service, der hvor den er købt, så gør som jeg:

http://www.kandu.dk/Spg147228.aspx

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-10 15:30

Som udgangspunkt bør man nok undersøge om de billige slanger er godkendt, og det skal være en faguddannet og ikke en "flaskedreng" der skal samle slangen.

BOOOOOOOOOM = Nul forsikringsdækning

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 07-06-10 16:32

De kan bruge de gamle fittings, hvis de ellers er ok (pakning skal være blød og uden skader, ellers en ny pakning). Brug en god og ny slangespænder, kom lidt vand på når du sætter slangen på og spænd slangespændet godt til længst inde. Hvis du vil være sikker på den er tæt, så kom lidt sæbevand på. Der står årstal på de særlige armerede gasslanger, som du kan få i metermål i campingforretninger.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 09-06-10 09:56

Tak for svaret bennymanden.