/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Manglende reservedel service hos Stark
Fra : svendgiversen
Vist : 1495 gange
120 point
Dato : 06-05-10 14:01

For under to år siden købte jeg en gasbrænder med vogn, slange og brænder hos Stark.
I foråret var den utæt fordi en lille messing skrue var revnet og jeg forsøgte at købe en ny slange.

Svaret var at Stark ikke havde reserve dele, til den vare de markedsfører,
jeg kunne kun købe et helt nyt sæt med vogn og det hele og bruge de gamle dele som reserve dele.

Der ligger flere tilsvarende hele brænder pakker hos Stark i dag,
(inclusiv den lille slange jeg mangler)
som de fortsat søger at sælge uden at fortælle kundene at man ikke kan få reservedele.
(og ingen blandt Starks service venlige personale ville udtage den lille gummi slange til mig).

Selv om det er en bagatel til ca 700 kr for et helt sæt, nægter jeg at købe en hel ny brænder pakke hos Stark, den kan iøvrigt nu fås til under 500 kr hos Harald Nyborg og endnu billigere i Tyskland.

Kan det være rigtigt at Starks underleverandør kun sælger hele gasbrændersæt?
Hvad synes I om denne Starks kunde service??

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 130 point
Dato : 06-05-10 14:15

- det er for dårligt Svend, Stark kan jo bare bruge en brænder som reservedele og få den refunderet hos leverandøren. Jeg synes du skal blive stædig og be' om at tale med "chefen". Hvis det ikke virker, send mig en PM så skaffer jeg en til dig... for free!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-05-10 14:21

Næh, nogen byggemarkeder betragter området reservedele for spild af tid og tilbyder ikke engang at ringe til deres leverandør for at spørge.
Desuden er mange ting parallelimporterede eller egen import, det kan så vare måneder at skaffe dele hvis det overhovedet er muligt, derfor vil de heller ikke tage dele fra en anden da den så er lige til skrald.

Tag en snak med chefen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-10 14:30

Jeg synes også det er for dårligt. Jeg tror at Bauhouse kan hjælpe dig. Jeg købte for 7 år siden en gasgril i Silvan og sidste år buede brænderen så ikke og glasset i låget var revnet. Silvan kunne ikke hjælpe mig, men Bauhouse kunne. De bestilte reservedeleve og glad var jeg. Det er ikke en Webergril jeg snakker om, en i et andet mærke.

Så prøv i Bauhouse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-05-10 14:35

Godt det vil jeg så forsøge, jeg har allerede sendt et mail til vort lokale Stark byggemarked.

Og Stouenberg tak for dit generøse tilbud, men nu er det blevet lidt af en princip sag for mig...
Og så er den pågældende slange lidt speciel med han gevind i tilslutnings enden til gasflasken.

Du er jo ekspert:
På gasflasken sidder en grå regulator SRG Schulz + Rakow type 552
oven over hun gevindet heri står der "12 - 06" hvis det siger dig noget?

Er det den type slange du kan levere??

Nu overvejer jeg også at sende et link af dette spørgsmål til Stark...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-05-10 14:36

Vi skal til Flensborg i morgen, så Bauhaus er en oplagt ny leverandør...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-05-10 14:40

- nej Svend, jeg er ikke ekspert men har gode forbindelser til vores lokale Stark. Hvis jeg bad om en sådan slange, vil jeg få den gratis...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-05-10 14:56

Så er det godt at du er annonym,
jeg har lige sendt et link af dette spørgsmål til Stark i Sønderborg...

Ikke alle Stark forretninger er altså lige håbløse,
måske skulle jeg prøve at kontakte hovedcentret?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-05-10 15:30

Jeg var ansat hos en grossist med handel til mange byggemarkeder, nogle ringede tit efter reservedele, andre gjorde aldrig.
Det var nu ikke alt vi havde dele til, f.eks Kina-varer, men nogle gange tog vi dele fra vareprøver eller returnerede defekte varer, sendte delen og fik en yderst tilfreds kunde.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 06-05-10 19:22

En ting er sikker.. jeg handler først ved stark den dag der ikke findes andre steder
vi bestilte 9 nye inderdøre.. til levering 14 dage efter hvor vi så selv skulle afhente varen hos dem.. efter de 14 dage kunne de ikke finde vores døre.. men fandt ud af at de ikke var bestilt fra starks side.. efter ydligere 14 dag mødte vi op igen med trailer og da kunne de heller ikke finde vores døre men de kunne huske at de var leveret . så jeg kunne rolig betale.. men jeg ville ikke betale før jeg havde set dem.. efter en halv times søgen og ringen rundt fandt de dem. De stod på en lastbil og ville blive leveret næste dag fik jeg og vide. Så jeg kunne rolig betale.. men jeg forlangte at ville se dem inden jeg betalte.. specielt når de nu stod på en lastbil.. og disse biler holder ofte udenfor.. det nærmeste de kunne komme leveringen var omkring kl 8 om morgen.. jeg efter at have forklaret dem flere gange at inderdøre nok ikke skulle stå uden for indtil jeg kom hjem fra arbejde.. lykkes det mig at overbevise dem om at jeg skulle have dem kl 6 om morgen så jeg kunne få dem ind inden jeg skulle på arbejde.. og det lykkes så.. det skal siges at det var vinter..

Vi skulle have nyt tag på huset og håndværkeren vi benyttede brugte uheldigvis stark. Og ved nogle firmaer er det normalt at man betaler for materialer når de ligger på ens grund.. vi bor i Jylland og tømmer firmaet hørte til tæt på andeby.. og vi blev enig om at jeg skulle betale for materialerne hos stark. Og så blev de leveret bagefter.. så jeg kørte til stark og skulle betale 30000 kr, men hos stark ville man i første omgang ikke give min en faktura på de materialer jeg skulle have.. så de fik at vide at ingen fakturer ingen penge.. det tog en hel dag for dem at lave den.. og så betalte jeg.. og dagen efter blev jeg ringet op af en mand som ikke kunne finde min adresse. Han holde i andby. Og spurgte om jeg ville betale brobiletten.. nix blev svaret det må være jeres problem.. det tog adskillige opkald for det blev ordnet..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-10 21:19

Det er derfor vi ikke handler med Stark. Hellere alle andre.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-05-10 22:09

Så skulle i prøve at bruge STARK i Holbæk, jeg har aldrig oplevet lignende service, alt kan lade sig gøre på den korteste tid, aldrig negative svar altid venligheden selv, så i har åbenbart været uheldige med jeres valg af afdeling.

Per

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-10 04:06

Citat
Og spurgte om jeg ville betale brobiletten

En eller anden enten hos Stark eller leverandøren havde glemt at indregne bropenge.
Og hvis chaufføren ikke havde en brobizz fra chefen er det noget rod, normalt står der også et tillæg hvis man bestiller større ting online hvis det skal over broen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-10 16:25

STÆRK FORBEDRET SERVICE HOS STARK

Jeg har nu fået den manglende slange uden beregning og beklager at jeg overreagerede
bl.a. ved at spørge i kandu inden vor lokale Stark direktør fik lejlighed til at se på sagen...

Jeg lader spørgsmålet stå indtil alle der har set mine beklagelser også har set dette dementi.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-05-10 16:44

- fint Svend, god weekend...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-05-10 16:46

Ja sådan er det desværre når man handler ved de billige supermarkeder.
Handeler du hos en rigtig forhandler af diversze have redskaber har du ingen problemer mede reservedele og service.
Igen og igen sådan er det når man køber billigt i diverse supermarkeder.

hawaii7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-05-10 17:17

Det er set Svend og jeg skal nok sende Stark en venlig tanke og ikke være så kritisk næste gang jeg går forbi.

Godt det lykkedes for dig. For vi kan alle være ude for sure og vrangvillige mennesker. Det er bare synd for firmaet.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-10 21:52

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-05-10 10:56

- velbekommen Svend. God søndag