/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Redigera mov-video
Fra : yleman
Vist : 804 gange
100 point
Dato : 11-03-10 04:42

Finns det något gratis progam som man kan redigera mov-filmer (Quicktime)? Likt Movie maker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-10 06:15

Der findes gratis programmer som kan omdanne quicktime til wmv som kan redigeres i Movie Maker:
http://www.filehippo.com/download_super/
eller:
http://winff.org/html_new/

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-03-10 09:15

Windows Live Movie Maker kan godt redigere mov-filer. Jeg hentede den nyeste i går. Måske er det en ældre version du har.

http://www.pcworld.dk/art/11022?a=category&i=264

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-03-10 12:41

Windows Live Movie Maker virker kun på PC'er der har Vista styreprogram + Windows 7.
MVH Akle

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-03-10 12:57

Det er rigtigt og jeg har også lige fundet ud af, at det gemmer i wmv-format, hvilket betyder, at det ikke fylder hele skærmen. Troede ellers lige, at jeg havde fundet det perfekte program til mit eget brug

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-10 23:45

Jeg har haft samme problem i rigtig lang tid og har prøvet mange downloads hvor der stod free, men når det så kom til stykket, så var det ikke free alligevel eller det kunne ikke klare mov-filer. Desuden skulle jeg så have en eller anden konverter, så jeg også kunne se det på TV, men nu har jeg fundet PROGRAMMET og det kan endda mere end jeg regnede med og det er gratis.

Det ligner lidt Windows Movie Maker og er lidt sværere at bruge, men dog ikke så svært.

Du kan redigere så du får mov-format ud igen og en bonus er, at du også kan brænde DVD´er direkte i programmet uden at skulle konvertere til vob-format.

http://www.nchsoftware.com/videopad/index.html

Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : yleman

Dato : 12-03-10 13:53

Tak for svaret marc43. - Intressant program. Lite svårare att hantera än Movie Maker men jag lär väl mig.
Windows Live Movie Maker importerer också mov-format men jag jag kan inte spara projekt. Jag vet inte vilket som är problemet än.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 12-03-10 21:19

Du kan også kun gemme projektet i Wmv-format i Windows Movie Maker og det beskærer billedet meget synes jeg.