/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad er forskellen
Fra : Reset
Vist : 1345 gange
200 point
Dato : 28-02-10 08:22

Skal købe ny bærbar. Valget er faldet på en Asus. Hos komplett har de den model som ønskes. Dog findes den i to versioner.
Eneste forskel jeg kan finde, er vedr. batteriet. Den ene leveres med et 63 Wh batteri,
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=495447

og den anden leveres med et 84 Wh batteri.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=493506

Så er spørgsmålet selvfølgelig. Hvad er forskellen, og betyder den noget særligt?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-02-10 08:24

Den sidste har længere oppetid på batteriet, altså med flere celler, derfor også dyrere.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 28-02-10 08:43

Ifølge hjemmesiden, har begge PCére 8-cellet batteri. Desuden koster de præcis det samme.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 28-02-10 08:45

Det ændrer ikke på størrelsen af batteriet, det sidste er stadig det kraftigste. Jeg ville vælge den sidste, da den ikke skal lades så ofte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-10 10:24

Den sidste angives at have en større batterikapacitet. derfor skulle den kunne i længere tid på en opladning.
Men højkapacitetsbatterier har også en tilbøjelighed til hurtigere selvafladning og hurtigere nedslidning. Derfor skal du ikke være sikker på at den er bedst i praksis. Efter nogle få måneders daglig brug med batteri, kan det endda være lige omvendt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-02-10 10:27

Hvor har du det fra transor??

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-02-10 10:34

Med et 84 Wh batteri kan PC være tændt i længer tid før der skal lades på¨batteriet.

Betragt det som en brændstoftank, den ene kan der være 63 liter i, og den anden kan der være 84 liter i, og du har to biler der køre lige langt på literen, ja så kan du køre længst i den med de 84 liter i, og det er at fortrække, det tar så bare lidt længer tid at fylde tanken op igen, men det har ingen betydning.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 28-02-10 11:48

Gode input-tak. Vil lige vente og se om der kommer en afklaring på transor´s påstand om hurtigere nedslidning af det "store" batteri.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-10 17:41

Giver ret i at et der er forskel på et 8 cellet 4400mAh og et 8 celllet 5600mAh batteri.
De problemer der har været med de "store" batterier som transor er inde på, er efter hvad jeg har læst kun de 12 cellet batterier der ikke kunne holde særlig lang tid. Jeg har aldrig hørt om det ved 6 og 8 cellet

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 28-02-10 19:13

Tak for oplysningerne. peet 49 var jo først med svaret på spørgsmål, men de andre svar har også hjulpet mig- så tak.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-02-10 20:45

Selv tak, jeg har selv en HP med et 12 cellers, der nu er 2 år gammelt, det kører stadig som, da jeg fik maskineriet, det er ikke lige meget, hvordan man behandler batteriet.