/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
2 pc på en internetindgang
Fra : jesper.s
Vist : 682 gange
60 point
Dato : 24-02-10 12:42

Hej.

Hvordan sætter jeg 2 pc'er til mit internet, som er igennem ejendommen, dvs kun et stik i væggen. Kan man få et forgrenerstik eller lignende?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-02-10 12:45
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 70 point
Dato : 24-02-10 13:06

Hvis du får tildelt to IP-adresser fra ejendommens internetværk, kan du sætte en switch op og dele forbindelsen.

Men du får sikkert kun en, så her er routeren en oplagt mulighed.
Prisen mellem en router og en switch er så lille, at du med fordel, i alle tilfælde vil være fortrukken, da den indholder nogle muligheder, som du ikke får i en switch.
Med en router, kan du oveni få et trådløs forbindelse (som du kan styre adgangen til), og du kan tilslutte flere PC'er til internettet, uden problemer.

Køb en router af et godt mærke. Ikke en af de underlige mærker som florere på markedet, men en af følgende mærker som Linksys eller D-Link
Her skal man lige passe på, ikke at købe en model, som har været på markedet i mange år, som f.eks. D-Link 523, som ikke længere bliver lagerført og ikke bliver opdateret med firmware.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 28-02-10 10:46

Tak for svaret severino.
God søndag til alle.