/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Router
Fra : droslerne
Vist : 594 gange
200 point
Dato : 18-02-10 12:40

HEJ

Er der en der kan give et godt råd.

Jeg har Netværk fra TDC trio der er indstaleret oppe på min 1 sal og nu vil jeg have det ned i stuen, det vil sige jeg vil have trådløs net. Hvad skal jeg købe der er godt og kan jeg trække det 25m

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-10 12:45

Du skal lige finde ud af hvor stor dit behov er, N teknologien er hurtig men dyrere end de lidt ældre, jeg kan fint nøjes med mindre (og billigere) og har valgt D-Link med indbygget print server, så kan alle computere på netværket bruge samme printer uden at der behøver at være mere end den computer som skal bruge printeren tændt: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=234626&SamleMenuID=&gruppe=5145&Extended=&SiteID=7&Show_description=0&serie=&producent=DLinkSystems&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-10 12:47

Routere med trådløs access point er bedst til at sende det trådløse signal vandret, så du bør måske overveje om routeren skal stå på førstesalen eller du skal investere i et langt kabel og sætte den i stue etagen

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 18-02-10 12:51

o.v.n. Det var noget i den retning jeg tænkte, vi er 2 på nettet og det ville passe godt det med printer

Kan det betale sig at købe en større for at få noget det eventuelt er hurtigere

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 18-02-10 13:06

Jamen det må du gøre op med dig selv, hastighed ud på internettet bestemmes af din udbyder, den viste router kan håndtere meget større hastighed end du har (eller måske får) på internettet, det er hastigheden på hjemmenetværket som bliver hurtige med en anden router med N teknologien.
Jeg ved ikke om disse routere kan købes med indbygget print server.
Linksys har en som ligner den jeg vist før, heller ikke med N teknologien.
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=176800

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 18-02-10 13:10

Tak for svaret o.v.n.. det var dejligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-10 13:11

Selv tak - spørg igen hvis der er problemer opsætningen og husk endelig sikkerheden på den trådløse del