/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kan ikke starte fra cd-rom
Fra : tpjevser
Vist : 854 gange
500 point
Dato : 17-02-10 21:54

jeg sidder med en HP Pavillion zd8000 (bærbar). den starter op til windows xp logoet, hvorefter den genstarter. jeg kan ikke komme til at formatere den, da jeg ikke kan få den til at starte fra cd-drev (er i orden). hvad gør jeg lige?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-02-10 22:03

Ha cd-en i pc-en. Sluk helt for pc-en. start igen og tryk gentagne gange på F8. Vælg start på cd med support mm.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-10 22:10

Inden Windows starter kan så kan sikker vælge Boot menu med F10 taste eller en anden F tast og så vælge at starte fra CD ROM

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 17-02-10 22:18

hej chris.
der kommer ikke noget med cd support mm. når jeg starter med netværk sker det samme som før beskrevet.
jeg har cd-drevet øverst i boot rækkefølgen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-10 22:24

Du må en tur ind BIOS opsætning, tryk F2 inden Windows starter og under Advanced Bios Settings vælger du Cd som First Boot Device, gem med F10 og bekræft at du mener det med Y og Enter

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-02-10 22:27

Så må du prøve at starte pc-en (stadig i boot-menuen) på et tidligere gendannelsestidspunkt . Må lige håbe, at ovn kan fortælle, hvordan det gøres rigtigt, for jeg kan ikke huske det helt nøje.

Held med det.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-10 22:31

Det tror jeg ikke Heller22 jeg er ikke helt med på det du foreslår, computeren SKAL starte fra cd drevet hvis den i opsætningen er sat til at have cd først og harddisk som nummer to

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-02-10 22:40

Du har ret, ovn. Men hvad hulen gør man så, når den pc ikke vil det, den skal ? Måske skal det cd-romdrev bare renses? Det skulle mit den anden dag. Da jeg ville installere et program larmede drevet bare en del, og der skete ikke andet. Efter rensning kørte det fint igen.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 17-02-10 22:45

drevet siger som det plejer, men jeg prøver at rense det.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-02-10 22:53

Godt ord igen. Skulle blot have skrevet: "drevet arbejdede en del" og ikke larmede . Jeg har en rense-CD, som kan bruges til alle produkter, der "arbejder" med cd-er og DVD-er. Sådan en skive kan jeg godt anbefales at anskaffe .

Men det er så ikke sikkert, at det lige er det med rensning, der er din pc´s problem. Og hjælper det ikke, så må jeg forlade spørgsmålet her, da det evt. videre forløb nok overstiger mine evner .

God nat til ovn og dig.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 17-02-10 22:58

mente skam ikke noget ondt med det. har prøvet at rense, men det er stadig det samme.
men en god søvn til dig chris. håber, der kommer nogen forbi, der kan hjælpe mig......

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-02-10 23:04

Det er helt ok med mig, tpjevser . Bare ski ærgerligt, at en rensning ikke kunne hjælpe. Men det ville jo også ha været FOR nemt .

Jeg krydser fingre for at din bøn bliver hørt -- øhh læst og problemet løst!

Mvh Chris

Accepteret svar
Fra : TherkelMJ

Modtaget 500 point
Dato : 11-03-10 13:33

tryk F8 under opstart og vælg deaktiver genstart ved fejl og skriv venligst den fejlmeddelse som der kommer frem ind i forummet her

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 12-03-10 14:55

Tak for svaret TherkelMJ. men jeg har sendt computeren i mere kyndige hænder end mine.