/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
langsom cpu
Fra : ciaofan
Vist : 2033 gange
47 point
Dato : 31-01-10 22:12

Hej derude...
Jeg har etn HP-mediacenter computer, der pludselig er begyndt at køre langsomt....!
(hvis jeg trækker en box over skærmen, laver den et visuelt ekko...?)
Jeg har defragmenteret den jævnligt, bruger norton 360 og googles spyware-doctor.
Når jeg kigger i joblisten, er der rigtig mange programmer der kører i fanen "processer".
Og da jeg ikke er "super-bruger" ved jeg ikke hvad det er for nogle programmer....

svchost.exe, hpoddt01.exe, ACDaemon.exe, wlcomm.exe, rundll32.exe.....osv

hvordan finder jeg ud af, hvad der er hvad..?

mvh: max

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 31-01-10 22:22

google er din ven, men svchost.exe skal du ihvertfald ikke røre ved, jeg googled lige ACDaemon.exe, den burde du nok se nærmere på ;)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 57 point
Dato : 31-01-10 23:08

De processer som der står System ud for skal du holde dig fra, koncentrer dig om dem som kører i dit brugernavn, du har sikkert alt for mange programmer som bare starter op sammen med Windows uden at det er nødvendig, brug Start up Lite som er et lille gratis program, programmet finder alle programmer som ikke behøver starte sammen med Winows, du kan rolig lad den sortere alle de unødvendige programmer fra, får du brug for et af programmerne så kan det altid startes selvstændig:
http://www.malwarebytes.org/startuplite.php
nu du er på siden så kan det også anbefales at hente Malwarebytes Antimalware og bruge programmet en gang imellem, det er et rigtigt godt anti spy program, den er ovre til venstre på siden, klik på den blå Download now knap for den gratis version, StartUp Lite er i midten lidt længere nede på siden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-02-10 00:07

Noget af forklaringen kan være hvis både norton 360 og googles spyware-doctor kører samtidig i baggrunden for overvågning. Især Norton produkterne kan tage mange resourcer og kører langsomt sammen med andre overvågningsprogrammer.

Kommentar
Fra : BjarkeH

Dato : 18-02-10 15:12

På mig kunne det godt lyde som om at det er din grafikkort driver, hvis det er at vinduerne hakker når du trækker dem over skærmen, så du skulle prøve at geninstaler din grafikkort driver igen.

her er en liste over hvad det er der køre, og de må gerne køre, det skulle ikke være derfor

svchost.exe - windows
hpoddt01.exe - HP printer software
ACDaemon.exe - ArcSoft Connect Daemon
wlcomm.exe - Messenger
rundll32.exe - windows

når du kigger inde i Processer så skal du kigger efter om der er nogen der køre med over 40, for så kan det godt være dem der gør det hakker hvis det ikke er det med din driver.

Aktiv systemproces skal køre med 98-99

Godkendelse af svar
Fra : ciaofan

Dato : 05-03-10 09:21

Tak for svaret
start-lite er et hit
min cpu er nu klar på ca. 80 sek.......
i forhold til før, hvor det tog 4-5 min....!

jeg har også et andet indlæg.....hvis det er....

"der er ikke tilstrækkelig diskplads"

der ville jeg også gerne have lidt hjælp

mvh: max

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-10 14:38

Selv tak og god weekend, godt du fik frigivet nogle flere kræfter til opgaverne på computeren