/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
låse usb indgange
Fra : tbh_data
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 11-12-09 10:25

Hej
Er der nogen der har erfaringer med programmer der låser usb indgange på en computer.

jeg søger et program hvor jeg f.eks. kan tillade printeren, tastaturet m.m. men skal indtaste et kodeord hvis jeg indsætter andre udb genstande. Eksempelvis mp3 afspillere.

Det er for at undgå at børn bruger pc'en til at kopiere ulovlige medier til/fra computeren.

Gratis programmer er selvfølgelig at foretrække :)

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 10:30

Det tror jeg du så må lave RENT FYSISK.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-12-09 10:48

De er vel opdraget til at høre efter hvad der bliver sagt, eller det hører måske ikke med til moderne opdragelse ??????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-12-09 11:09

Du kan ikke lave begrænsninger på USB

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 11-12-09 11:17

Tak for svarene

De er skam opdraget, men de bor på et behandlingshjem, og vi bliver nødt til at være ret strikse mht. til kopiering af medier.

I værste fald kan det resultere i kæmpe bøder hvis der bliver fundet x antal film, musik og lign. "gemt" på en kommunal computer.

Det vil derfor være rart hvis jeg kunne supervisiere hver gang der skulle kopieres musik til/fra div. mobiler og mp3'ere. For at sikre at der forefindes originaler.

Og hvad resten af ungdommen gør i det danske land - ja, det er helt forståeligt, men den går desværre ikke på en institution.

Mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 11-12-09 11:24
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-12-09 20:13

en simpel metode til at forhindre den slags:

computerne har nogle drev, f.eks HDD c og d og et DVD drev e
Hvis nu du mapper to drev også: f og g så kan får deres usbdrev ikke noget drevbogstav
og så skal du bare sørge for at deres brugerprøfil ikke har tilladelse til at køre diskhåndtering

Hvorfor mapper vi TO drev?
det gør vi fordi en del usb stick har to partitioner

hvis nu der så er nogen der skal have adgang til et usbstick kan det klares ved at starte diskhåndtering med runas og taste administrators kode

vil lige sige at jeg kun har testet metoden på xp, men går ud fra at den også virker på vista og win7