/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
harddiskrack
Fra : kivi
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 29-08-09 18:27

jeg har en 900mh til børnebørne og til den harjeg fået et stk harddiskrack så jeg kan skifte harddisk uden skulle ind i maskinen men men når jeg sætter hardisken i og starter op kan jeg ikke se at den har fundet den men når jeg går uden om racken er der ingen problemer, er der nogen som kender det problem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-09 20:03

Jeg går ud fra at det er en skuffeholder og løse skuffer med harddiske i.
Har du indbygget harddisk i comp. samtidig.
Hvis du ikke kører RAID med dine harddiske, så skal comp lukkes ned før udskiftning.
Skal dit rack være lager eller skal der bootes op på rackharddisken

Alt efter hvordan du vil bruge det rack,
skal der tænkes i boot-rækkefølge og MAster / SLave indstilling

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-08-09 20:55

Kunne da godt lide at høre nærmere om hvordan sådan et rack ser ud !

Evt. også et link til hvor det købes.

På forhånd tak.

PPK

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-09 22:51

http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-harddisk-rack-til-harddisk-billig/11171008_cl.html

Bliver meget brugt i en-mands firmaer hvor man til aften blot trækker harddisken ud og låser den i pengeskab eller tager med hjem, resten er så bare hardware, men alligevel ærgeligt hvis der bliver indbrud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-09 23:30

Disse rack eller harddiskskuffer bør være med indbygget blæsekøling da harddisken er spærret inde og ellers ikke får luft.
Jeg har brugt dem meget på mine stationære comp. til at skifte mellem styresystemer og som fælles lager.

Nu bruges de til mine bærbare som lagerskuffer via en USB holder.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-08-09 14:42

den bruges til at skifte mellem forskellige harddiske og der er ikke andre harddiske end den som jeg sætter i men det der undre mig er at den ikke kan finde harddiske når jeg boter men tar jeg harddisken ud og sætter på det samme kabel så kan den godt finde den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-09 15:14

En harddiskskuffe skal jo lukkes med nøglen. (hvis det er sådan en skuffe som jeg har)

Harddisken bør være sat til MAster
CD på samme kabel bør så være SLave

Hvis både harddisk og CD er sat som Cable Select bør harddisken sættes til for enden af kablet.

Husk at fodre det hele med strømkabler ellers ødelægges controleren da der så trækkes strøm gennem data/flad-kablet

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-08-09 18:35

lige meget hvad jeg gør vil computeren ikke finde harddisken i skuffen.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-09 19:04

Når comp. starter med lukket og nøgle drejet, skal den grønne lampe lyse og den røde blinke lidt.
Ellers er der ikke forbindelse eller tændt for harddisken. Er de små ledninger inde i skuffen stadig hele.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 01-09-09 07:38

Tak for svaret Eyvind.