/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min PC er blevet meget langsom
Fra : Mogens100
Vist : 555 gange
117 point
Dato : 27-05-09 07:43

Min PC Acer er blevet meget langsom. Det er især galt når den skanner. Jeg kører med Wista. Jeg bruger AVG Free Advisor til at skanne. Det tager mellem 2 til 2½ time med den at skanne hver dag, og i den tid kan det tage op til 5 min. for at skifte side på internettet. Da jeg købte maskinen fik jeg at vide, den var så stor at den kunne bruges selv om den skannede, og det kunne den også dengang. Den er 2½ år. Mon den kan blive hurtig igen.
Hilsen Mogens100

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-09 07:52

Hvad i himlens navn scanner du HVER DAG for

Slå det fra - så er det problem løst....

Der er INGEN GRUND til at scanne hver eneste gang maskinen starter....

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 27-05-09 08:10

Det kan godt lyde som om den trænger til en rensning. der var for nogen år siden et program som hed Safe clean men nu er det cc clean som rykker her er linket til cc clean
http://www.ccleaner.com/

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-05-09 08:32

som Jan4100 siger så forsøg med Ccleaner, det kan hjælpe på en del.

Ellers må du igennem den sædvanlige oprydningds-procedure med at scandiske og defragmentere.
mvh

Kommentar
Fra : me67

Dato : 27-05-09 08:37

Citat
Hvad i himlens navn scanner du HVER DAG for

Det vil jeg som refi også mene er lige i overkanten.

Jeg "havde" som dig også en maskine der var så godt som død eller i hvert fald
meget træg at bruge og valgte derfor at formatere og geninstallere alle programmerne.

Da jeg så kom til at skulle installere antivirusprg. valgte jeg som så mange gange før
AVG free 8.5 eller hvad den nu hedder - og der kom problemet med sløv pc akut
tilbage. (Og det var ikke fordi AVG scannede.)

Jeg prøvede så af afinstallere AVG - og vupti så kørte den som den skulle igen.

Skiftede så til Avast og har kørt fint siden da.

Så mit råd ville være at du prøvede at skifte din AVG ud med Avast og så om ikke
problemet var løst - og selvfølgelig som før nævnt ikke lade prog. scanne hver dag.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-09 08:46

Citat
Den er 2½ år.

Jeg ville tage backup af vigtige filer og geninstallere systemet og begynde helt forfra.

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 27-05-09 09:31

Jeg ville formatere computeren og installlere windows igen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-05-09 09:59

Som refi skriver drop den daglige scanning, scan en gang om ugen eller hver 14. dag.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-05-09 16:48

Jeg vil støtte dem som skriver at du skal tage en backup af de filer du vil gemme og så formatere og begynde forfra. Husk at hive netstikket ud mens du gør det. Jeg går ud fra at du ikke har formateret siden du fik maskinen.
Jeg gider ikke lede efter fejl på min PC, jeg vil hellere starte forfra. Så får man også kun læst de programmer ind som man bruger.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-05-09 19:45

hej grannero1. har aldrig prøvet at formatere eller indstalere, men du skriver husk at hive net stikket ud mens det gøres, hvorfor det? hilsen kolibri203

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-05-09 00:19

Fordu når du installerer skal din maskine ikke irriteres at indkomne ting og sager fra nettet, for formaterer du så har du jo ingen antivirus. Og du stikker ikke netstikket i igen før du har installeret styresystem og et antivirusprogram. Det første du gør når nettet virker det er at opdatere antivirusprogrammet.