/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad skal jeg vælge
Fra : 19431225
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 26-04-09 10:51

Hej
Jeg skal til at købe en bærbar pc, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal købe, er der nogen som kan hjælpe.

Nr.1 er en Medion til 5499 kr.

Hardwarekonfiguration
4 GB hukommelse
lntel® Centrino®-processorteknologi med lntel® CoreTM2
Duo-processor T6600, 2,2 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB
41 cm/16" TFT-widescreenskærm - HD-opløsning med 1366 x 768 pixel
Få en hjemmebiografoplevelse med knivskarpe billeder og en stærk farvegengivelse i 16:9-biografformat
NVIDIA® GeForce® 9600M GS DirectX®10-grafik med 512 MB GDDR3 grafikhukommelse og digital HDMI audio-/videoudgang
500 GB harddisk til mere end 100.000 musiknumre/fotos (ved 4 MB pr. nummer/foto)
8x multistandard DVD-/CD-brænder med understøttelse af DVD-RAM og Dual Layer
Intel® Wireless WiFi Link 5100AGN - Intel® Next Gen Wirelesss-N med op til 300 Mbit/s.802.11b/g-kompatibel
Indbygget lydsystem med 2 højttalere
Kraftigt 8-celle Li-ion-batteri med stor ydelse
Tastatur med integreret numerisk tastatur
Indbygget VGA-webcam og mikrofon
eSATA-stik ñ høj ydelse for dataoverførsel takket være den lynhurtige overførselshastighed
Højglansdesign
4-i-1-multikortlæser (SD, MMC, MS og MS Pro) (hukommelseskort medfølger ikke)
Netværkscontroller Gigabit LAN (10/100/1000 Mbit/s.) onboard
Gigantisk softwarepakke med Windows Vista® Home Premium, omfattende tilslutningsmuligheder og meget mere

Nr. 2 er Dell Studio 17 til 5190 kr

Processor
Intel® Pentium® Dual Core T4200-processor (2,0 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)
Operativsystem
Original Windows Vista® Home Premium SP1 - dansk
Farver
Jet Black med mat finish
Skærm
17" CCFL-skærm i bredformat med WXGA+ (1440 x 900, TFT) og TrueLife™
Videokort
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650
Hukommelse
3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM (1 x 2048 + 1 x 1024) på 800 MHz
Harddiske
320 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.)
Optisk
Fast, internt dvd+/-rw-drev med slot-loading og software
Trådløse løsninger
Trådløst Dell 1397 802.11 b/g-minikort
Services
1 års begrænset garanti - Afhentning og aflevering

Nr.3 Compaq presario cq 700-200 til 4990 kr

Processor, operativsystem og hukommelse
Processortype
Intel® Pentium® processor T3400
• 2,16 GHz, 1 MB Level 2 cache

Operativsystem installeret
Original Windows Vista® Home Premium med Service Pack 1 (32-bit)

Standardhukommelse
4096 MB

Hukommelseslayout
(2 x 2048 MB)

Maksimal hukommelse
Understøtter op til 4 GB DDR2-hukommelse

Interne drev
320 GB

Storage-controller:
SATA-harddisk

Harddiskhastighed
5400 o/m

Optisk drevtype
Lightscribe Super Multi DVD Writer (+/-r +/-rw) med understøttelse af Double Layer

Lightscribe
Fremstil disklabels i høj kvalitet direkte fra din pc med LightScribe: Du skal bare brænde, vende og brænde.

Systemspecifikationer
Hukommelseskortenhed
5-i-1 integreret Digital medielæser til Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort

Modem
High speed 56K modem

Netværksinterface
Ethernet 10/100BT integreret netværksinterface

Teknologier til trådløs
802.11b/g WLAN

Ekstern I/O-porte
3 USB 2.0, 1 HDMI-konnektor, 1 VGA-port, 1 RJ45 ethernet-konnektor, 1 RJ11 modemstik, 1 hovedtelefonudgang, 1 mikrofonindgang

Skærmstørrelse
17" WXGA+ High Definition BrightView bredskærm

Skærmopløsning
1440 x 900

Grafik-subsystemnavn
NVIDIA GeForce 9200M GE

Skærm-RAM
op til 2047 MB grafikhukommelse i alt med 256 MB dedikeret

Webcam
Webcam med integreret mikrofon

Intern lyd
3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd 16 bit integreret

Højttalere og mikrofon
Altec Lansing® højttalere

Tastatur
Desktop-tastatur i fuld størrelse (med separat numerisk tastatur)

Strømforsyning, type
90 W vekselstrømsadapter

Pegeenhed
Pegeplade med tænd/sluk-knap og dedikeret op/ned lodret rulning, volumenkontrol, lydslukningsknap

Batteritype
6-cellers litium-ion-batteri (Li-Ion)

Software
Software - Produktivitet & finans
Microsoft® Works og Microsoft® Office Home og Student 2007 60-dages prøveversion

Præinstalleret software
Microsoft® Internet Explorer; Windows Mail; Adobe® Reader

Driversoftware til optisk drev
Windows Media Player ; Windows Photo Gallery ; DVD Play; Windows Movie Maker, Windows DVD Maker ; Cyberlink DVD Suite ; Windows Media Center

Medfølgende software
Gendannelsespartition (med mulighed for separat gendannelse af system, applikationer og drivere); Valgfri genallokering af gendannelsespartition; Oprettelsesværktøj til gendannelses-cd/dvd; Symantec™ Norton Internet Security™ 2009 (60 dages live update); Hjælp og Support til bærbar pc

Mål/vægt/garanti
Produktvægt
3,26 kg

Pakkevægt
4,98 kg

Produktmål (B x D x H)
39,6 cm (L) x 28,5 cm (B) x 3,73 cm - 4,15 cm (H)

Pakkemål (B x D x H)
520 x 107 x 345 mm

Garanti
1 år indlevering, dele og arbejdskraft

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-09 10:56

Jeg ville smutte i Aldi efter den Medion. Den har det klart bedste grafikkort, den bedste processor og du får mere for pengene efter min mening

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-04-09 11:43

Uden og vide hvad skal primært skal bruge din nye pc til så ville jeg vælge dell og så ville jeg opgrader grantien til NBD, Next Business Day, som jeg mener minimum skal gælder i 3 år og som giver dig mulighed for at for en tekniker hjem på din adresse hvis du skal har skiftet en hardware. Medions granti er som jeg kender ikke ret stabil og ret besværlig, man skal bruge ernormt meget tid på at få fat i support eller kundeservice og hos delle skal duj bare ringe på 70230182 og du kommer højst til og vente i 5 min.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-04-09 12:20

Hvis man sammenligner Medion med Dell, er al hardwaren i Dell "forældet" og langsommere. Det gælder både processor, grafikkort og trådløst netkort standard. Men alt afhænger jo af hvad man vil have af sikkerhed. Er det service man prioriterer eller er det ydelse. Det kan du jo kun selv svare på. Jeg ville ikke være i tvivl, men er selvfølgelig også lidt af en pc nørd, der helst klarer alting selv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-04-09 12:23

en test af Medion her.

http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=9408

Dell Studio 17 er en over et år gammel pc

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-04-09 12:40

Der er ingen tvivl om jeg også ville vælge medion, men supporten er en lige så væsenlig del og der er mulighed for at opgrader til anden hardware hos dell.

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 26-04-09 13:54

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-04-09 14:05

Tak for det. Jeg håber du bliver glad for din nye laptop