/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mapper, virus?
Fra : absinthe
Vist : 652 gange
55 point
Dato : 25-04-09 18:49

Hej

når jeg åbner mapper i Vista er de begyndt at åbne i nye vinduer hele tiden. Har søgt lidt på nettet og kan se det muligvis kan være en virus. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre?

Nogen ideer?

Hilsen absinthe

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-04-09 18:54

Du har vel et antivirusprogram? Hvis ja - så opdater det og prøv at aktivere det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-09 19:00

det behøver ikke at være noget grimt som virus -forsøg lige at gå i kontrolpanel - mappeindstilinger - og se om du har flueben i "åbn hver mappe i separat vindue" - fjern fluebenet hvis du vil nøjes med et vindue

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-09 19:01

ps genstart din maskine for at gemme indstillingerne

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 65 point
Dato : 25-04-09 19:02

vil du være på den sikre side så gå ind og opret dig her gratis:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

find kategorien hijackthis forum - følg vejledningen der står - og bed om et sikkerheds check

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-09 19:03

Det er en indstilling i Start som er blevet ændret, sandsynligvis af dig selv højre klik på Start flaget nede i venstre hjørne og vælg Egenskaber, klik på Tilpas og på Avanceret, der ændrer du hvordan mapperne åbner, eller måske i Mappevisning (hvis det hedder sådan på en Vista)
jeg tror faktisk at du først skal prøve mappevisning, under Generelt er der en indstilling som hedder: Gennemse mapper, der skal være prik ud for Åben alle mapper i samme vindue, klik på Anvend og på OK når du har ændret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-04-09 19:06

Jeg tror nu mere på den miritdk kommer med

Lidt at kigge på:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/3a3bfe59-5268-4fb3-81c5-7972c28939cd1030.mspx
kig under punkt 3

mvh klaudi

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 25-04-09 19:11

Det er ikke mappeindstillinger. den er sat til at åbne i samme vindue og det hjælper ikke at genstarte. Har avast og kørt en scanning og den har ikke fundet noget.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-04-09 19:17

Har du CCleaner? Eller andet til at fjerne cookies. For måske det er en eller anden ski.. cookie eller andet, der laver kuk med din pc. CCleaner er gratis, uundværlig og kan hentes på nettet. Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : absinthe

Dato : 26-04-09 20:01

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-09 15:14

velbekomme