/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
MEDION MD 96630 trådløs
Fra : golf1600
Vist : 4310 gange
200 point
Dato : 15-04-09 22:19

Hej min kone har en Medion MD 96630 Notebook. Den skiver netværkskort viker. men den kan ikke finde noget netværk og der kommer heller ikke lys i Easy-start tasterne. den giver god nok en bip men så sker der ikke en dyt. Hjælp mig!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-04-09 23:01

du skal trykke på netvejs tasten for at aktivere netværkkortet på min den ene sidder der en knap/tast lige ved sidden af tænd/sluk tasten ? på den anden sidder den med en skydeknap i venstre side

dvs man skal trykke på denne knap først for at aktivere adgangen til netværkkortet først herefter kan explore få adgang/tilladelse til at bruge kortet

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-04-09 23:10

Fn + F7 WLAN
Tilslutning/afbrydelse af WLAN

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-04-09 23:21

jeg måtte selv ud til medion med min maskine (rep) da der så var gået 5 dage ringet de til mig og fortalte mig at den virket fint ? da jeg så tog ud for at hente den fortalte teknikeren mig at jeg skulle trykke på knappen for at aktivere den ? 5 dage ny pc support kunne ikke fortælle mig det

men er super glæd for dem begge i dag den ene er 3 år den køre stadigvæg uden problemmer (med undtagelse af start problemmet)

servicen er dog pt blivet meget bedere i dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-04-09 00:48

Hvis din Medion ligner min, så er trådløs netkort ikke aktiveret fra start, du aktiverer den med en lille genvejs tast, min har fire og de sidder i højre side, uden for tastaturet, den til netkortet har symbol som en antenne 3 bølger over hinanden, de andre tre kan man selv bestemme hvad de skal bruges til.
Altså tryk på genvejen for trådløs for at aktivere netkortet, når Windows er læst ind, derefter kan du begynde at søge efter net med mere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-04-09 00:52

Min er en Medion MD 97600, den havde Windows XP fra ny

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-09 11:02

Nå ovn , godt for dig; men hvad har det med sagen at gøre.
Her drejer det sig om et stykke hardware , som golf1600 ikke kan få til at virke.

Det står ellers i brugsanvisningen hvordan man gør.

Medion bærbare kan med tastertyk slå den trådløse funktion til og fra.

knappens placering ændrer sig lidt med modellerne., Tag ikke fejl af bluetooth og Wifi. Det er to forskellige knapper.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 16-04-09 11:06

i manuelen stå der man skal trykke på Easy-start tasterne
eller er der en genvej Fn + F7 Wlan
så skulle der gerne komme lys i lampen og du skulle så kunne komme trådløs på nettet

Godkendelse af svar
Fra : golf1600

Dato : 17-04-09 21:12

Kan godt nok ikke få Easy-start tasterne til at virke. Der kommer heller ikke lys i lampen.
men nu virker det.
Mange tak for svaret rotw.