/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
er min pc god?
Fra : lille-ciller00
Vist : 616 gange
50 point
Dato : 11-04-09 19:33

hej, jeg har ikke meget forstand på pc´er, men så tænkte jeg at det er der nok en her inde der gør. (:
det jeg ved om den er

dens download hastighed er 0,17mbil , og dens upload hastighed er 0,04 mbit
er det godt ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-09 19:42

Øh det siger ikke ret meget om din computer, eller rettere: Slet ikke noget om din computer, det siger lidt om din internet forbindelse hvis du vil vide mere om bæstet, så find Systemoplysninger, på en XP computer findes de ved at klikke på Start og Alle programmer, videre til Tilbehør og igen til Systemværktøjer, der klikker pdu på Systemoplysninger, og kan eventuel skrive ind her, hvad der står, så kan vi bedre bedømme om den er god, men hvis den kan opfylde dine behov, så er den god nok, hvorfor så ikke nøjes med
På en Vista computer klikker du på start flaget og skriver Systemoplysninger i linjen lige over start flaget og trykker på Enter tasten, der får du at vide hvad din computer indeholder og hvis du kan tyde oplysningerne, så kan du regne ud hvad den kan.
Spørg mere hvis jeg er helt galt på den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-09 19:47

Det er ikke din comp. men din internetforbindelse du har målt.

Selv gamle computere og ders netkort kører med ca. 100 Mbit

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-04-09 19:48

Godhed er ikke en egenskab man kan tillægge en maskine.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 11-04-09 19:49

er det så godt net jeg har?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 19:53

Det er noget møg det net.

Kører du med faxmodem ? 28 KB

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-09 19:54

Hvordan har du målt det.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 11-04-09 19:58

det ved jeg ikke?

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 11-04-09 19:59

tdc

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 20:01

din udbyder ?

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 11-04-09 20:05

hvad?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 20:07

Hos hvem har du internetforbbindelse.

Hvem betaler du for nettet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-09 20:13

Her kan du teste hastigheden på din forbindelse: http://hastighedstest.tdc.dk/ den skulle meget gerne være i nærhden af den du har i dit abonnement

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-09 20:21

Citat
Hvem betaler du for nettet?
af en eller anden grund, tror jeg ikke lille-ciller bataler for internettet det er nærmere forældrene som betaler, og lille-ciller bruger nettet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-09 20:21

>>>>>>>>>>er min pc god<<<<<<<<<<<

JA.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-09 20:30

Kender du lille-ciller Eyvind eller gætter du

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-09 20:32

O.V.N. - Du må oprette dit eget spørgsmål.

Jeg gætter da ikke, i så vigtigt et spørgsmål.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 20:33

Eyvinds pc er god, forstår jeg

Tillykke Eyvind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-09 20:36

Jeg har mit eget spørgsmål ingen af jer to banditter (Eyvind- Teil) har været der
http://www.kandu.dk/spg134570.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-09 20:37

Tak - og så skal min nye medion også bare virke. Den siger hele tiden at jeg skal dreje.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-09 20:38

Citat
Den siger hele tiden at jeg skal dreje.

GPS, ? gør endelig som den siger, markvej eller ej.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-09 20:40

Men pas på med at dreje, hvis der er bølger på overfladen, ellers bilver du våd

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-04-09 21:32

lille-ciller00´s sidste spørgsmål var: Hvad? og derefter røg alle af sporet
. Jeg kan desværre ikke hjælpe, men I andre nørder må se at komme tilbage til udgangspunktet og få hjulpet en tydelig nybegynder, ik? .

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 11-04-09 21:39

Citat
hej, jeg har ikke meget forstand på pc´er, men så tænkte jeg at det er der nok en her inde der gør. (:
det jeg ved om den er
dens download hastighed er 0,17mbil , og dens upload hastighed er 0,04 mbit
er det godt ?

Og hvor i DET lille rige i Danmark, sender du med SÅ STOR/ lille hastighed.

Er der stadig CD skiver i OMLØB/ Posthuse, hvor man kan købe den hastighed.

Eller snakker vi MOBILT bred_salat.

Har selv overvejet at vende tilbage til samme.

ALT går FOR HURTIGT__nu om dage..""

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-09 00:00

Hej lille-ciller du må på banen igen, ikke give op forbi vi bliver snakkesalige jeg har selv lært en masse her på siden, det kan du også, bare hæng i, uden at spørge bliver man aldrig klogere

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-04-09 00:35

Til o.v.n.
Dit aller første svar var helt fint, men hvis jeg var nybegynder, som lille-ciller00, ville jeg nok ikke forstå en ski af det. Jeg ville bedre kunne fatte det, hvis du skrev det punktvis, altså.
1. Klik i Start nederst i venstre hjørne
2. Find Kontrolpanel og klik på det
3. Find ikonet System og klik på det, og så kommer der et billede, hvor
der står: Egenskaber for system.
4. Nederst står der: Computer:
5. Alt det med CPU og GHz og RAM skal du, lille-ciller00, skrive ned på et stykke papir, og så skal du skrive det samme til alle os nørder her på Kandu. For først da kan vi finde ud af at komme med nogle mere hjælpsomme svar, OK??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-09 01:09

Det må jeg så indrømme at du har ret i, mit indlæg forudsætter en vis kendskab til computere, og mig som engang imellem irriteres over andre lige slynger en teknisk beskrivelse ind, uden forklaring
I almindelighed mener jeg ellers at mine indlæg er både grundige og forklarende jeg kan nemlig godt huske da jeg var nybegynder for 9-10 år siden.
Men igen: lille-ciller kom ind og spørg igen, med så mange oplysninger som mulig, så vil du få svar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-09 01:10

Du kan få en billed guide om det skal være, skal det være ? Jeg er helt pjattet med at lave guider

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-04-09 01:24

Kommentar uden for emnet:
Hej o.v.n.
Et menneske som dig holder jeg meget af . Og ja, de svar jeg har set fra dig, er altid meget relevante, men godt at du kan huske, da du var nybegynder.

Mange kammeratlige hilsner fra mig.

Og til lille-ciller: Gør nu som o.v.n. skriver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-04-09 07:31

Undskyld.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 12-04-09 21:24

det er tdc mobile jeg har..

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-04-09 21:37

Godt du kom på igen lille-ciller00. Har du fulgt "manualen", som jeg skrev kl. 00.35 i nat? Hvis ikke, så gør det lige for at hjælpe os her på Kandu.

Men bortset fra det, så tror jeg, at TDC-Mobile er internet for mobiltelefoner, og hvordan det arbejder sammen med din pc, ved jeg sgu godt nok ikke noget om, sorry .

MVH

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 12-04-09 21:47

det er en stik man jeg komme i pc´en? sådan en oval ting med et stik man kommer i pc´en

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 12-04-09 22:06

Kunne du måske tage et billede af dimsen og lægge op på Peecee ? Først billedet ind på computeren og så klikke her: http://www.peecee.dk/ klik på Genemse og find billedet på din computer, klik på dit billede når det uploadet og kopier fra adressen linjen (den øverste der hvor der www.) skriv så link (sæt ind) her i spørgsmålet så vi kan se med.
Jeg gætter på at du har mobil bredbånd, og den du har er en mobil modem som du sætter i en usb stik, kan du gå på internettet uanset hvor du er ? Både hjemme, i bussen og når du har computeren med i byen ? Hvis ja, så er det mobil bredbånd,
Din internet hastighed er ikke verdens bedste men TDC er heller ikke helt så gode til at levere mobil bredbånd, som 3 og Telia endnu, måske opper de sig så der kommer lidt mere fart på

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 12-04-09 22:12

det er sådan en som du lige har beskrivet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-09 22:18

Det gættede jeg på, da du skrev om din hastighed du kan måske få højere hastighed, når du er andre steder, det har noget at gøre med sende master, og hvor mange der bruger internet fra den samme mast som du er på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-09 22:19

Har du prøvet hastigheds testen, som jeg skrev link til i går ? Måske viser den noget andet end det du skriver i spørgsmålet

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 12-04-09 22:21

okay tak..

men nu er problemet hvem skal jeg give point??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-09 22:23

Det er noget som kun du selv kan bestemme, men kom igen en anden gang og spørg om mere, det er den eneste måde at blive lidt klogere, spørge - spørge og spørge, og få svar som man kan bruge

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 12-04-09 22:26

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-09 22:28

Selv tak, kom igen en anden gang du vil vide noget om dit eller dat

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-04-09 22:38

http://peecee.dk/upload/view/164530

Mon det er denne lille dims, som er halvt gemt i strømpen? Den burde da være på ca. 1MB download .